Vonné látky

Vonné látky nám mohou přivodit celou řadu pocitů. Jsou důležitou součástí našich všedních životů i toho, jak jako lidé vnímáme spojení. A to od známých vůní našich blízkých až po útulné pocity našich domovů.

Woman smelling fragrances

Každá Receptura Vyvažuje Individuální Tóny A Seskupuje Je Harmonicky Dohromady Téměř Stejně Jako Při Skládání Hudby. Na Rozdíl Od Hudby Však Nepodléhá Autorským Právům Ani Patentům A Je Chráněna Pouze Zákony O Obchodním Tajemství.

Mezinárodní asociace pro parfémy

Jakou první vůni si pamatujete – vaření vaší babičky? Mýdlo, kterým jste se myli předtím, než jste vyrazili do školy? Kolínskou, kterou nosil váš otec?

Vonné látky dokáží vyvolat vzpomínky a přivodit emoce. Čich je velmi úzce spjatý s pamětí a může být spouštěčem vzpomínek na určité okamžiky z minulosti – jakou vzpomínku ve vás vyvolala vůně naposledy?

Ve společnosti Unilever věříme, že vonné látky v sobě ukrývají určitou dávku magie – a spojují parfumérní umění s vědeckou expertízou. Je důležité, abychom to vychytali. Produkty značky Unilever používají ve svých domovech, na svých tělech i v rámci svých všedních životů lidé po celém světě k tomu, aby vypadali skvěle, cítili se skvěle a co je nejdůležitější, aby i skvěle voněli! Příjemná vůně dokáže také zmírnit negativitu úkolů, kterým každý den čelíte, a udělat je tak radostnějšími. Vonné látky přivádí svět kolem nás k životu, čímž pomáhají dodávat našim každodenním životům podobu.

K vytvoření důmyslně vyrovnaných vůní, které voní „tak akorát“, se používá velké množství ingrediencí. Toto je kouzlo vůní.

Jak se vyrábí vůně

Věděli jste, že mezi 7,5 biliony lidí žijícími na této planetě je méně než 900 plně kvalifikovaných parfumérů? My naštěstí máme vlastní malý tým, který je tvořen experty v tomto oboru.

Naše týmy expertů vyvíjí vůně naší značky v úzké spolupráci s významnými parfumérskými domy. Díky spolupráci s nejlepšími tvůrci parfémů na světě máme zajištěn přístup k nejlepším parfumérům a ingrediencím nejvyšší kvality.

Část mozku, která zpracovává vůně, se nazývá limbický systém. A jde o stejnou část, která hraje hlavní roli při ovládání nálady a emocí. Existuje mnoho oblíbených tónů vůní, které mají lidé rádi. Vezměme si například vůně fougere – ty se skládají z levandulových, muškátových a dřevitých tónů.

Pokud používáte náš šampon Dove, pak tuto vůni jistě poznáte. Během 60. let 20. století se stala velmi populární a dnes se ve velkém přidává pro navození pocitu čistoty a svěžesti. Tóny vůní fougere tvoří pouze jednu ze 17 různých skupin tónů vonných látek, které se pro výrobu vůní používají.

Unilever Flower wheel

I trocha dokáže mnoho

Aby byla vůně dokonale vyrovnaná a voněla tak akorát, může být zapotřebí i několika desítek přísad. Někdy může mít na vývoj vůně, která se lidem líbí, velký dopad i velmi malé množství vonné přísady.

Při pokračování v budování tohoto kouzla používáme také nové vědecké techniky. Využíváme například techniku s názvem enkapsulace pro udržení vůně v produktu. Ta se chová jako ochrana vůně, která je obsažena uvnitř, a v určitých okamžicích ji uvolňuje, což umocňuje okamžité rozvinutí parfému.

Unilever frangrance percentage

Náš pohled na některé specifické vonné přísady

Někdy se nás ptáte na specifické vonné přísady. Zde je proto náš pohled na některé z těch, na které se nás ptáte nejčastěji:

  • Pižma poskytují dlouhodobý voňavý nádech. Syntetická pižma, například nitropižma a polycyklická pižma (PCMs), byla vyvinuta jako etické alternativy k živočišným pižmům. Syntetická nitropižma jsme přestali používat, jelikož u nich dochází k hromadění v životním prostředí, a také jsme dle preferencí zákazníků snížili používání polycyklických pižem a kdekoli to jde používáme alternativy, které dosahují stejně dlouhotrvajících vonných tónů.
  • Lyral je běžnou vonnou přísadou s květinovým nádechem. Určitá skupina lidí má na Lyral alergii, jelikož se ale množí důkazy o tom, že jejich počet stoupá, odstranili jsme jej z veškerých receptur našich produktů, s výjimkou několika, na kterých stále pracujeme.
  • Ftaláty lze použít k míchání vonných přísad, my je ale nepoužíváme. Namísto toho pro spojení našich vonných látek uplatňujeme jiné metody. Více informací o ftalátech si můžete přečíst zde.

Co je správné pro vás?

Víme, že lidé toho chtějí o vůních vědět více, a my věříme, že dokážeme prostřednictvím podávání informací online tomuto porozumění, ujištění a důvěře pomoci. Abychom toho tedy dosáhli, poskytujeme detailní informace online prostřednictvím Jaké je složení našich produktů? a sepisováním seznamů jednotlivých vonných přísad, které jsou použity v našich produktech pro domácnost a osobní péči.

Naše iniciativa za transparentnost přísad byla vytvořena proto, aby vám pomohla a dala vám na výběr. Někteří lidé raději používají neparfemované výrobky či výrobky bez vonných látek, buď z toho důvodu, že je upřednostňují, anebo proto, že někdo z jejich rodiny může reagovat na určité vonné přísady. Z toho důvodu vytváříme řady s méně výraznými vůněmi nebo přímo produkty bez vůně, abychom vám dali možnost výběru. Více informací o našem přístupu k alergiím zjistíte zde.

Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás