Společně můžeme změnit způsob podnikání na celém světě
Už více než 120 let jsme průkopníky, inovátory a vizionáři. Od jednoho mýdla, které zachránilo životy mnoha lidí po celém světe, dnes disponujeme řadou značek, které pomáhají měnit svět k lepšímu. Ten je však velmi dynamický, což nás každý den utvrzuje v tom, kolik toho ještě můžeme – a musíme – udělat.
Před osmi lety jsme představili Unilever plán udržitelného rozvoje (Unilever Sustainable Living Plan; USLP), který tvoří základ našeho obchodního modelu, na nějž můžeme být pyšní.
A za tu dobu máme opravdu co oslavovat.
Seznamte se s pokrokem, jakého jsme dosáhli
Související odkazy
- Pomohli jsme více než 600 milionům lidí zlepšit jejich zdraví a hygienu.
- Značně jsme snížili množství skleníkových plynů, vody a odpadů, které je spojeno s výrobou našich produktů.
- Více než polovina našich zemědělských surovin, jako je palmový olej, papír a čaj, pochází z udržitelných zdrojů.
- Prostřednictvím iniciativ, jako jsou například naše programy zaměřené na drobné zemědělce či maloobchodníky, jsme zkvalitnili životní podmínky milionů lidí.
Naše vize „udělat z udržitelnosti samozřejmost“ se stala inspirací pro vývoj inovací, nové způsoby podnikání a pro rozvoj značek s posláním. K našim nedávným úspěchům v této oblasti patří:
- testování nových investičních modelů a partnerství, které mají napomoci ke splnění Cílů udržitelného rozvoje stanovených OSN;
- podpora nové technologie, která spotřebitelům nabídne více informací k tomu, co je obsaženo v našich produktech
- akvizice, rozvoj a uvádění značek, které jasně korespondují s našimi standardy na obalové materiály, získávání zdrojů a nakládání s odpady.
Máme mnoho důkazů o tom, že zodpovědné podnikání je jediný správný model.
Větší růst

Náš vlastní výzkum dokazuje, že více než polovina všech spotřebitelů už nakupuje nebo chce nakupovat udržitelně. Z tohoto důvodu vyvíjíme a nadále podporujeme naše tzv. udržitelné značky, které mají v environmentální i sociální oblasti vytyčené jasné poslání a přispívají k naplňování USLP.
V současnosti máme 26 udržitelných značek, mezi než patří například Dove, Lipton, Hellmann’s a Seventh Generation. Hned 22 z nich se řadí mezi 40 našich nejlepších značek. V posledních čtyřech letech neustále překonávají průměrnou míru růstu naší společnosti, přičemž v roce 2017 stály za 70 % našeho růstu.
Nižší náklady

Snižováním množství odpadu a spotřeby energie, surovin a přírodních zdrojů zvyšujeme efektivitu a snižujeme náklady. Zároveň jsme méně vystaveni riziku kolísání cen.
Prostřednictvím ekologických opatření v našich závodech jsme od roku 2008 dosáhli úspor kumulativních nákladů v hodnotě přes 830 milionů eur.
Menší rizika

Udržitelný obchodní model nám pomáhá do budoucna zajistit odolnost našeho výrobně-dodavatelského řetězce vůči rizikům spojeným s klimatickými změnami a získáváním surovin.
Koncem roku 2017 bylo 56 % našich zemědělských surovin získáno z udržitelných zdrojů.
Větší důvěra

Skutečnost, že udržitelnost je jádrem našeho obchodního modelu, nám pomáhá neztratit na významnosti a relevanci pro spotřebitele a posiluje naše vztahy se všemi dalšími partnery.
Vedle toho se 90 % našich zaměstnanců o práci pro Unilever vyjadřuje s hrdostí. V loňském roce jsme byli označeni jako nejžádanější zaměstnavatel na 44 z 52 trhů, kde provádíme nábor zaměstnanců, což je oproti předcházejícímu roku zvýšení o 25 %.
Jako velká společnost dbáme také o budoucnost. Měníme a rozvíjíme se tak, abychom byli stále o krok napřed. Na základě toho, co jsme se naučili, budeme schopni dosáhnout změny, kterou chceme. Víme však, že už je nejvyšší čas zvýšit své ambice v této oblasti. Musíme se podívat dále, až za rok 2020 – do společnosti Unilever v budoucnu.
Neznáme všechny odpovědi. A jsme si vědomi, že svých ambicí dosáhneme jedině díky vzájemné důvěře a partnerství. Proto jsme své partnery požádali, aby nám pomohli zformovat další fázi naší cesty. Spojili jsme se s více než 40 000 lidí – interními i externími, a to s investory, lídry v oblasti technologických inovací, akademiky, tvůrci strategií, degustátory zmrzliny a výrobci čajů či mýdel. Každý z nich má co říci.
Všechny tyto postřehy a nápady používáme pro utváření budoucnosti našeho podnikání. Pomáhají nám také zlepšovat se ve vytváření pozitivního sociálního vlivu. Pracujeme i na tom, abychom našim komunitám napomohli k dosažení větší prosperity a naší planetě k rozkvětu. Společně změníme způsob, jakým se podniká po celém světě.