Dosud nikdy neměl svět jasnější představu o tom, jakým sociálním problémům čelíme a jaký důležitý dopad na každého z nás má zdravé životní prostředí.
Dosud nikdy nebylo tolik zapotřebí rozhodných činů.
Víme také, že musíme sehrát opravdu důležitou roli. Jsme společností, kterou tvoří značky a lidé s jasným posláním: udělat z udržitelnosti samozřejmost.
Desetiletí průkopnického úsilí
V roce 2010 jsme představili Unilever plán udržitelného rozvoje (USLP), jehož cílem bylo prokázat souvislosti mezi udržitelností a úspěšným podnikáním.
Svět se však během deseti let fungování USLP změnil. Problémy, které nás původně inspirovaly k naší činnosti, se staly všední realitou. Zúčastněné strany se již na závazky v oblasti udržitelnosti nedívají jako na něco, co je hezké mít, ale právem na ně pohlížejí jako na naprosté minimum.
Za tu dobu jsme se hodně naučili. Ne vždy se nám všechno podařilo, ale jsme přesvědčeni, že zůstáváme věrni své ambici být vůdčí silou v oblasti udržitelnosti. I nadále se řídíme základní myšlenkou, že značky s posláním rostou, společnost s posláním přetrvává a lidé s posláním prosperují.
Více než kdy dříve jsme si jisti, že cíl, ke kterému směřujeme, je ten správný – jak pro nás, tak pro celý svět. Vyzbrojeni zkušenostmi získanými díky USLP jsme se rozhodli založit hnutí, ve kterém budou mít naši dodavatelé, zákazníci i spotřebitelé příležitost budovat lepší budoucnost.
Nová smlouva – se společností a planetou
Nyní chceme naše podnikání i naše metody posunout dále než kdy předtím. Naše firemní strategie Unilever Compass stanovuje, jak tuto ambici uvést do života.
Strategie Compass staví do středu všeho, co děláme, poskytování služeb všem našim zúčastněným stranám.
Posiluje neoddiskutovatelný význam dodržování lidských práv. Stanovuje ambiciózní akční programy pro řešení těch nejpalčivějších problémů naší doby. Využívá rozmanitost a vliv našich značek a postupuje stále dál a stále rychleji při vytyčování cílů, které mají jasně stanovený termín splnění a vedou k pozitivním změnám.