Přeskočit na Obsah

Unilever sdílí své patenty na reformulace se zmrzlinářským průmyslem jako cestu k významému snížení emisí

Publikováno:

Průměrná doba čtení: 3 minuty

Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, zaměřených na zvýšení teploty mrazicích boxů pro distribuci zmrzliny, udělí bezplatnou nevýhradní licenci na 12 patentů pro reformulace.

Zpřístupnění těchto patentů přispěje k transformaci složení zmrzlinových výrobků, které si udrží stabilitu i při vyšší teplotě v mrazáku -12 °C, než je současný průmyslový standard -18 °C. Očekává se, že sdílením těchto patentů s ostatními výrobci zmrzliny bude průmysl schopen přejít k energeticky účinnějším mrazicím boxům po celém světě.

V loňském roce společnost Unilever oznámila svůj záměr zvýšit teplotu v mrazicích při zajištění stejné kvality zmrzliny a zážitku pro spotřebitele. Od té doby výzkumy prováděné v Colworthu, globálním centru pro výzkum a vývoj zmrzliny společnosti Unilever, a dva pilotní projekty v Německu potvrdily snížení spotřeby energie o přibližně 25 % na mrazák při vyšší teplotě -12 °C. Tato inovace přináší přínos pro životní prostředí a zároveň snižuje náklady na provoz mrazáků.

Andy Sztehlo, ředitel výzkumu a vývoje zmrzliny ve společnosti Unilever, řekl: Jsme rádi, že můžeme učinit další krok v rámci naší iniciativy na zvyšování teploty v mrazicích boxech pro distribuci zmrzliny. Očekáváme, že poskytnutím bezplatné nevýhradní licence na těchto 12 patentů pro reformulaci budou naši kolegové a partneři ve zmrzlinářském průmyslu moci těžit a společně pracovat na řešení emisí v celém odvětví. Věříme, že prostřednictvím této inovace můžeme snížit ekologický dopad chladicího řetězce, zachovat vysokou kvalitu zmrzlinových výrobků a nadále uspokojovat přání našich spotřebitelů.

Emise generované maloobchodními mrazírnami představují 10 % celkové skleníkové stopy hodnotového řetězce společnosti Unilever. V akčním plánu pro přechod na změnu klimatu (PDF 7.98 MB) jsou definována opatření směřující k dosažení klimatických cílů. Ty zahrnují ambiciózní strategii k dosažení nulových emisí v celém hodnotovém řetězci do roku 2039 a vědecky podložený záměr snížit do roku 2030 emisní dopad svých výrobků na spotřebitele na polovinu ve srovnání s rokem 2010.

Pokud jde o mrazáky na zmrzlinu, přístup zahrnuje snížení energetické spotřeby v mrazácích prostřednictvím inovací hlavních technických komponentů (např. kompresorů), a to pomocí programů, které umožní napájení elektřinou z obnovitelných zdrojů, a tím i zvýšení teploty v mrazácích.

Udělení bezplatných patentů bude mít vliv i na český trh, i když to nebude hned.

„Emise z maloobchodních mrazáků v současnosti představují 10 % skleníkových plynů v rámci našeho hodnotového řetězce. Do roku 2039 chceme být uhlíkově neutrální a toto je významný krok. Jedná se o dlouhodobý projekt, který bude implementován postupně v nadcházejících letech a významně sníží emise skleníkových plynů a zvýší energetickou účinnost mrazáků. První pilotní projekt v Německu naznačil snížení energie o 24 % na mrazák, což je významný posun. Unilever se rozhodl sdílet tyto patenty s dalšími výrobci v zmrzlinovém sektoru, což by mohlo významně pomoci snížit emise v rámci celého zmrzlinového odvětví,“ uvádí Eva Kadlecová, Leader divize zmrzlina ČR/SR ve společnosti Unilever.

Společnost již zveřejnila mezinárodní přihlášky těchto patentů. Průmysloví partneři se mohou obrátit na IceCream.Reformulations@unilever.com a získat další informace ohledně získání licence.

Zpět nahoru