Přeskočit na Obsah

Hellmann’s i letos daruje tunu bramborového salátu rodičům samoživitelům

Publikováno:

Průměrná doba čtení: 2 minuty

Praha, 20. prosince 2024 - Devět z deseti Čechů si myslí, že o Vánocích je potřeba pomáhat druhým a většina se do pomoci také aktivně zapojuje. Pravidelně se charitativním aktivitám věnuje šestina Čechů, dvě třetiny alespoň občas nebo výjimečně. Vánoční svátky jsou podle 56 % Čechů nejstresovějším obdobím pro rodiče samoživitele, kteří si mnohdy nemohou dovolit koupit dárky ani připravit Štědrovečerní večeři. Rodinám v tíživé situaci pomáhá již pátým rokem značka Hellmann’s, která v předvánočním čase rozdává stovky porcí bramborového salátu – symbolu Štědrého dne.

Štědrovečerní večeře je pro polovinu Čechů hlavním symbolem Vánoc a tradicí, která pomáhá vytvořit pravou vánoční atmosféru. Zejména bramborový salát, jehož receptura se liší domácnost od domácnosti a mnohdy se dědí po generace je tím, bez čeho si lidé v Česku nedovedou představit Vánoce. Podle průzkumu značky Hellmann’s z listopadu 2024 realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research společnosti Ipsos má ale až třetina Čechů ve své blízkosti někoho, kdo musí na vánočním jídle šetřit anebo si ho nemůže dovolit vůbec (13 %).

O Vánocích zažívají největší stres rodiče samoživitelé

Zatímco mnozí považují Vánoce za svátky klidu a pohody, pro rodiny ve složité finanční situaci představují náročné období. S tímto názorem souhlasí 85 % respondentů, podle kterých největší stres a tlak dopadá právě rodiče samoživitele, kteří se přes obtížnou finanční situaci snaží připravit spokojené Vánoce pro své potomky. Samoživitelů přitom žilo vloni podle údajů Českého statistického úřadu v Česku téměř 300 tisíc, přičemž 90 % z nich tvoří ženy.

Právě pro rodiče samoživitele a jejich děti, kteří by si za jiných okolností nemohli dovolit přípravu Štědrovečerní večeře, připravuje značka Hellmann’s více než tunu, tedy přibližně 700 porcí poctivého bramborového salátu. „Letos tuto charitativní akci pořádáme již po páté a jsme velmi rádi, že se nám podařilo z přípravy bramborového salátu vytvořit tradici, která každoročně přináší vánoční atmosféru rodinám, které by si to jinak nemohly dovolit. Velkou radost mám i z toho, že se do přípravy salátu každoročně zapojují naši zaměstnanci, “ říká Vojtěch Bukač, ředitel společnosti Unilever, do jehož portfolia značka Hellmann’s patří.

Bramborový salát bude distribuován v předvánočním čase prostřednictvím charitativních organizací do 18 měst v Česku a na Slovensku. Na projektu se tradičně podílí i společnost Tesco, které daruje zeleninu a další ingredience na přípravu salátu.

Zpět nahoru