Přeskočit na Obsah

Česká značka Savo slaví 50 let

Publikováno:

Průměrná doba čtení: 5 minuty

Oblíbenou jedničkou mezi dezinfekcemi dnes uklidíte celý dům

produkty značky SAVO pro koupelny a dezinfekce

Praha, 2. června 2023 – Savo, tradiční česká značka produktů k dezinfekci a čištění, působí na českém trhu již padesát let. Od původního účelu, skrytém v jeho jméně – SAnace VOdy, již Savo daleko pokročilo. Jeho portfolio dnes zahrnuje prací gely, bazénovou chemii, přípravky proti plísním, čističe toalet a mnoho dalších produktů.

produkty značky SAVO pro koupelny a dezinfekce

Savo letos slaví 50. výročí svého vzniku. Za půl století své nenahraditelné práce získalo pověst spolehlivého a účinného pomocníka do všech domácností. Savo si drží postavení jedničky na českém trhu v kategorii dezinfekčních prostředků pro domácnost.

produkty značky SAVO pro koupelny a dezinfekce

První láhev produktu značky Savo - nynější Savo Original, vyrobili v roce 1973 v tehdy československém Bohumíně. Tento jedinečný roztok chlornanu sodného se tou dobou ještě stáčel do skleněných lahví a ručně se na něj lepily etikety.

Už zmíněné slovní spojení – sanace (SA) vody (VO), přesně definovalo použití tohoto produktu k dezinfekci vody. Savo Original se stalo na tuzemském trhu okamžitým hitem. Postupem času se Savo stalo v Česku a na Slovensku expertem na dezinfekci a čištění, a jeho tvůrci vymýšleli nové produkty. Ty se cíleně specializovaly na různé oblasti úklidu a hygieny v celé domácnosti.

Savo prošlo mnoha vývojovými stadii a v průběhu času měnilo design. Skleněné balení bylo nahrazeno plastovým, původní bakelitová víčka vystřídala ta s bezpečnostním uzávěrem. Savo již nabízí kromě své tradiční řady produktů na bázi chlornanu sodného i řady produktů s odlišnou dezinfekční látkou, která v kombinaci s parfémy přináší příjemnou vůni.Samotný obsah – roztok chlornanu sodného – však dodnes zůstává ve své geniální jednoduchosti klíčový.

90. léta

produkty značky SAVO pro koupelny a dezinfekce

První rozšíření portfolia nad rámec univerzální dezinfekce ve sféře univerzální dezinfekce nastalo v 90. letech minulého století. Na trh poprvé přišly produkty jako Savo Prim, Savo Perex, Savo Proti Plísním a řada speciálně určená na čištění a dezinfekci toalet. Ty si okamžitě získaly všeobecnou oblibu veřejnosti. Savo Proti Plísním je specialistou na odstranění plísní, jehož působnost sahá i do zahraničí. Jen v České a Slovenské republice se ho ročně prodá přes 1,5 milionu kusů, Savo Original pak ještě o půl milionu kusů více.

2000

Nové tisíciletí přineslo pro Savo mnoho úspěch přinášejících změn. Patří k nim mimo jiné stále se rozšiřující portfolio produktů a rovněž expanze značky za hranice České a Slovenské republiky na několik trhů východní Evropy.Přelom pro značku Savo nastal v roce 2013, kdy došlo k její akvizici společností Unilever, předního světového výrobce převážně potravinářských a kosmetických produktů s cílem posílit značku na lokální i mezinárodní úrovni. Zasloužil se tak o modernizaci značky a současně uchovává její dlouholetou tradici.

2015

V roce 2015 značka představila novou řadu dezinfekčních a čisticích produktů, nazvanou Savo Bez Chlóru. Jde o výrobky, jež mají dezinfekční a čisticí účinek bez přítomnosti chlornanu sodného, které příjemně provoní celou domácnost a jsou navíc dermatologicky testované a vhodné i na čištění dětských hraček. Pro značku znamenal tento krok razantní obrat, ač dezinfekční prostředky na bázi chlóru nadále zůstávají srdcem této proslulé značky.

2018

Savo v roce 2018 dále rozšířilo své pole působnosti o kategorii pracích prostředků. Obsahuje pestrou řadu pracích gelů, prášků, aditiv i pracích kapslí. Unikátní složení těchto pracích prostředků účinně odstraňuje i odolné skvrny a zanechává prádlo svěží a čisté.

Udržitelnost je pro značku Savo velmi důležitá. Je pohonem pro inovace svých produktů, aby minimalizovaly svůj ekologický dopad a nezatěžovaly přírodu. Vybrané produkty z portfolia Savo například využívají do obalů recyklovaný plast nebo upravily svá složení, aby byly šetrnější k životnímu prostředí. Savo čisticí a dezinfekční spreje se z 50 % vyrábějí z recyklovaného plastu a prací gely vynikají biorozložitelným složením.

2021

produkty značky SAVO pro koupelny a dezinfekce

Nová řada Savo Botanitech obsahuje čisticí složku na 100% přírodní bázi s pH neutrální patentovanou technologií a 24hodinovou antibakteriální ochranu. Reprezentuje první řadu výrobků Savo inspirovanou přírodou. Značka Savo se i nadále cílevědomě snaží minimalizovat svůj dopad na životní prostředí a vyvíjí inovativní způsoby a postupy k udržitelným výrobkům.

Lokálně si Savo drží postavení jedničky na českém trhu v kategorii dezinfekčních prostředků pro domácnost. Mezi spotřebiteli se tedy značka těší trvalé oblibě, potvrzené též oceněním Nejdůvěryhodnější značka spotřebitelů v kategorii čisticích prostředků, které získává Savo již osmým rokem za sebou v České i Slovenské republice (2015–2023). Do budoucna si značka předsevzala rozvíjet a inovovat své přípravky, aby vyhověla potřebám a požadavkům spotřebitelům v České i Slovenské republice a zároveň dbala na udržitelnost.

O značce Savo

Savo je přední česká značka dezinfekčních a čisticích prostředků, založená v roce 1973. Nabízí vynikající škálu produktů – od čisticích a dezinfekčních sprejů, ubrousků, čističů toalety, bazénové chemie až po prací prostředky. Portfolio nabízí řešení pro téměř všechny povrchy v domácnosti.

O společnosti Unilever

Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů pro krásu, osobní péči, péči o domácnost a také potravin a zmrzliny s prodejem ve více než 190 zemích a produkty, které každý den používá 3,4 miliardy lidí. Zaměstnává 127 000 zaměstnanců, v roce 2022 společnost generovala tržby ve výši 60,1 miliardy EUR. V domácnostech po celém světě najdeme přibližně 400 značek, včetně světoznámých značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos, Savo a Surf, a dalších značek jako Seventh Generation či The Vegetarian Butcher.

Naší vizí je být globálním lídrem v udržitelném, zodpovědném a progresivním podnikání. Unilever Compass, naše udržitelná obchodní strategie, pohání náš výkon a udržitelný a odpovědný růst. Zaměřuje se na aktuální výzvy dnešní doby – především v oblasti sociální a environmentální.

Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever v Česku a na Slovensku zaměstnává 330 zaměstnanců.

Více informací o Unileveru a o našich značkách naleznete na www.unilever.com a www.unilever.cz

Kontakty pro média:

Savo, UNILEVER ČR

Lara Bosnjak

E-mail: lara.bosnjak@unilever.com

Tel.: 605 351 008

Zpět nahoru