Filozofií značky Hellmann’s z portfolia Unilever je stát na straně jídla – výběrem kvalitních a udržitelně získávaných surovin, i dlouhodobým posláním bojovat proti plýtvání potravinami. Touto aktivitou nejen pomáhá těm, kteří si na Štědrý den tento typický pokrm dovolit nemohou, ale také zpracovává nevyužitou zeleninu, která je přitom stále plnohodnotná, a tak nadále napomáhá své misi. Značka spolupracuje i s několika neziskovými organizacemi, jako jsou potravinové banky, spolek Zachraň jídlo či Free Food. Každý rok o Vánocích Hellmann’s pořádá ve spolupráci s obchodním partnerem Tesco přípravu bramborového salátu pro lidi v nouzi.
„Letos tuto charitativní akci pořádá již potřetí. Jsme velmi rádi, že se nám podařilo z přípravy vánočního bramborového salátu vytvořit tradici, která každoročně přináší kousek Vánoc i těm, kteří by si to jinak dovolit nemohli. Tato akce je jasným důkazem, že poslání značky Hellmann´s bojovat proti plýtvání potravinami, má smysl. “, doplňuje Silvie Dittertová, brand managerka značky Hellmann´s.
Hellmann’s se již čtvrtým rokem ve své komunikaci zaměřuje na boj proti plýtvání potravinami v domácnostech prostřednictvím kampaně „Jídlo je příliš dobré na to, aby se jím plýtvalo“. Z průzkumu, provedeném ve spolupráci s agenturou Ipsos v roce 2019 v Česku a na Slovensku, vyplynulo, že více než 50 % ze všeho vyhozeného jídla se znehodnotí v našich domácnostech. Spolupracuje také se spolkem Zachraň jídlo v České republice a společenským sdružením Free Food na Slovensku, aby dopad jejího poslání byl o to účinnější.
I po více než 100 letech, kdy Richard Hellmann otevřel svůj obchůdek s delikatesami v New Yorku, značka pokračuje v jeho odkazu a dbá na to, aby v každém jejím výrobku byly použity nejkvalitnější suroviny. Zavázala se, že bude používat ingredience získané udržitelným způsobem. Využívá například udržitelně pěstovaná rajčata uzrálá na slunci nebo řepkový olej, který je vhodným zdrojem polynenasycených mastných kyselin omega-3. Dále v její nabídce najdete produkty se sníženým obsahem cukru nebo veganské varianty oblíbených omáček. Od loňského roku navíc tento seznam rozšiřuje o vejce, která pocházejí výhradně z volného chovu.
Celou aktivitu zaštituje agentura Kreativ Gang, která zabezpečuje bezproblémový průběh akce.
O společnosti Unilever
Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů osobní péče a krásy, péče o domácnost, potravin a zmrzlin, s prodejem ve více než 190 zemích a produkty používanými 3,4 miliardami lidí každý den. Zaměstnává 148 000 lidí, v roce 2021 dosáhl obratu 52 miliard eur. V domácnostech po celém světě najdete přibližně 400 značek, včetně ikonických světových značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos a Surf, a dalších značek jako Love Beauty & Planet, Seventh Generation či The Vegetarian Butcher. Mezi lokální poklady pak patří např. značka Míša a Savo.
Vizí společnosti je být světovým lídrem v oblasti udržitelného podnikání. Strategie udržitelnosti, tzv. Unilever Compass, se zaměřuje na aktuální výzvy dnešní doby, a to hlavně v oblasti sociální a enviromentální. Velmi důležitou roli hrají vývoj a inovace.
I když máme před sebou ještě mnoho výzev, Unilever je hrdý na to, že byl v roce 2021 uznán jako lídr odvětví v indexu udržitelnosti Dow Jones a již jedenáctý rok po sobě - jako nejlépe hodnocená společnost v průzkumu GlobeScan / SustainAbility Sustainability Leaders 2021.
Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o., s hlavním sídlem v Praze, je součástí regionu Východní Evropa (EE) spolu s dalšími devatenácti pobočkami. Unilever v Česku a na Slovensku zaměstnává cca 330 zaměstnanců.