Ze soutěže YouTube Works si digitální tým společnosti Unilever odnesl hned tři ocenění za dvě loňské kampaně s posláním, konkrétně značek Rexona a AXE. Značka Rexona vyhrála hlavní cenu Grand Prix. Rexona navíc s kampaní Mesto je tvoje fitko zvítězila v kategorii Nejlepší kulturní dopad. Značka Axe si odnesla cenu za Nejlepší mediální strategii.
„Velmi si vážíme externího ocenění našich kampaní se společenských přesahem. Zvláště proto, že jde o společné hodnocení poroty složené z organizátorů z Google, agentur i zadavatelů reklamy. Je to pro nás důkazem, že detailnější práce na kreativních sděleních a přesnější cílení se může promítnout i do širšího zásahu s větším dopadem,“ hodnotí zisk tří cen Martin Minařík, Digital Transformation Officer společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.
Soutěž ocenila i kulturní dopad kampaní
Hlavní cenu prvního ročníku ocenění YouTube Works, jež hodnotí nejefektivnější a nejoriginálnější kampaně na YouTube z České republiky a Slovenska, získala kampaň Mesto je tvoje fitko značky Rexona. Kampaň zvítězila ještě v kategorii Nejlepší kulturní dopad pomocí YouTube. Tato cena se udělovala kampani, která nejlépe demonstruje, že práce na YouTube má širší vliv na kulturu. Tato kampaň navazuje na předcházející kampaně značky zaměřené na podporu přirozeného pohybu Čechů a Slováků.
V kategorii Nejlepší mediální strategie se na prvním místě umístila kampaň Alkosebavedomie značky AXE, na které se podílel dlouhodobý ambasador značky GoGo, nejpopulárnější slovenský youtuber. Tato kategorie oceňuje projekty, které nejlépe kombinují formáty, cílení a sekvence k dosažení cílů na YouTube. Kampaň značky AXE loni dokonce zvítězila v žebříčku nejoblíbenějších reklam na českém YouTube.
Značka AXE již několik let svými kampaněmi cílí na podporu sebevědomí mladých mužů. Loni se rozhodla poukázat na to, že sebevědomí vyvolané alkoholem způsobuje klamné vnímání reality. Průzkum provedený před touto kampaní totiž prokázal, že mladí Češi a Slováci často řeší nedostatek sebevědomí právě alkoholem.