Ceny SDGs dávají prostor jakýmkoliv projektům v několika kategoriích ukázat, jakými rozličnými způsoby lze Cíle udržitelného rozvoje OSN naplňovat. Letošní Ceny SDGs jsou navíc doplněny o půlroční projekt Akcelerátor Cen SDGs, který vítězné iniciativy bude dále rozvíjet. Akcelerátor povede vedle hlavního organizátora Asociace společenské odpovědnosti také Impact Hub ČR a zástupci z Ministerstva zahraničních věcí, České rozvojové agentury, WWF a společnosti Unilever a Google.
„Měnit a dělat strukturální pokroky v oblasti udržitelnosti nelze osamoceně. Plně si uvědomujeme význam partnerství, a proto jsme hrdí na naše zapojení do Cen SDGs počtvrté v řadě. Osobně se moc těším na nové inspirativní projekty, které postoupí do Akcelerátoru Cen SDGs, a na mentoring těch nejzajímavějších iniciativ,“ říká k partnerství Michaela Franeková, generální ředitelka společnosti Unilever pro Česko a Slovensko.
Chceme udělat z udržitelnosti samozřejmost
Dlouhodobá podpora Asociace společenské odpovědnosti a jejích projektů plně souzní s tím, na čem je Unilever postaven a co ho žene kupředu. Již zakladatelé společnosti dali Unileveru pevné základy odpovědného a udržitelného podnikání.
„V době, kdy čelíme novým ekonomickým a sociálním výzvám, je více než kdy jindy potřeba přemýšlet o tom, jakým způsobem lidstvo podniká, navíc na lokální úrovni. Proto jsme nadšení, že můžeme prostřednictvím partnerství s Asociací společenské odpovědnosti naplnit poslání a vizi naší společnosti a podpořit začínající projekty, které chtějí mít svůj byznys postavený na odpovědných a udržitelných principech,“ dodává Magdalena Leimerová, manažerka udržitelnosti a komunikace společnosti Unilever. Letos se také nově rozdá ocenění v rámci Cen SDGs ve speciální kategorii Změna klimatu, což je téma, na které Unilever globálně upozorňuje.
Vítězové budou oznámeni 17. září 2020 v Černínském paláci na Ministerstvu zahraničních věcí.