
Praha, 31. července 2019 – Tato novinka byla nedávno uvedena ve Velké Británii, kde roste poptávka po méně plastových, znovunaplnitelných a opakovaně použitelných řešeních. Pozoruhodné je tvrzení 62 % Britů, že opakované použití je pro ně ještě důležitější než recyklace. Největší překážku koupě doplňovatelných výrobků představuje nedostatečná informovanost nebo jednoduše jejich nedostatek na regálech obchodů. S ohledem na tato fakta se Cif snažil vytvořit výkonné řešení bez produkce dalšího odpadu. Stal se první značkou v oblasti úklidových prostředků, jež přišla s tímto průkopnickým designem doplňování.
Cif ecorefill se jednoduše připevní k současným lahvím Cif Power & Shine. Díky své inovativní technologii - 10x koncentrované receptuře - uvolňuje superkoncentrovaný produkt do lahve, kterou poté doplníme vodou. Na výrobu Cif ecorefill se spotřebuje o 75 % méně plastu, přičemž však dále poskytuje stejně vynikající čisticí schopnosti, pro které je Cif známý a oblíbený.
Po odstranění plastových rukávů jsou ecorefilly 100% recyklovatelné. Do konce roku 2020 značka navíc usiluje o to, aby všechny ecorefilly a spreje Cif byly vyrobeny ze 100% recyklovaných plastů. Zmenšení má i další, praktické benefity – ecorefilly jsou lehké a šetří úložný prostor. Možnost zředit produkt doma znamená, že se přepravuje o 97 % méně vody, snižují se požadavky na transport produktů a produkuje se méně emisí skleníkových plynů.
Gemma Cleland, viceprezidentka kategorie Home Care společnosti Unilever ve Velké Británii a Irsku, uvedla: „Uvedení produktů Cif ecorefilly významně mění pravidla hry, pokud jde o snižování množství plastového odpadu v produktech, které používáme k čištění našich domovů. Náš výzkum ukazuje, že dvě třetiny z nás se cítí provinile, když vyhodí plast. Zákazníci hledají snadná řešení, která mohou mít pozitivní dopad na svět kolem nás. Myslíme si, že není lepší místo, kde začít, než u nás doma. Znovudoplňováním lahve Cif a tedy jejím opětovným použitím mohou spotřebitelé snížit spotřebu plastů na jedno použití.“
Tento krok souzní s následováním strategie společnosti Unilever zvané No Plastic. Less Plastic. Better Plastic, jejímž cílem je snížit množství plastu, který společnost využívá. Více informací najdete zde:
Měníme přístup k plastovým obalům směrem k cirkulární ekonomice