1. Domů
  2. ...
  3. Press releases
  4. Unilever Plán Udržitelného Rozvoje pomáhá k růstu firmy

Unilever Plán Udržitelného Rozvoje pomáhá k růstu firmy

Závazek společnosti Unilever k trvalému a udržitelnému rozvoji firmy a pevnému zakotvení principu udržitelnosti ve svém podnikání pomáhá ke zvýšení prodejů a zároveň ke snížení nákladů a rizik. Vyplývá to z reportu druhého roku Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje, který byl zveřejněn 22. dubna.

Značky, které si jako stěžejní cíl určily udržitelnost a inovaci produktů, zvýšily v průběhu roku 2012 prodeje:

• Mýdlo Lifebuoy a jeho vzdělávací programy o mytí rukou vedly k dvoucifernému růstu značky v každém z posledních tří let.

• Suchým šamponům jako TRESemmé a Dove, které mají za následek o 90 % méně emisí skleníkových plynů ve srovnání s mytím vlasů teplou vodou, vzrostl prodej téměř o 20 %.

• Prodej nízkokalorických dětských zmrzlin Max a Paddle Pop vzrostl v roce 2012 dvouciferně.

Unilever zrychluje integraci udržitelnosti do aktivit mnoha svých značek. Například značka Dove, s obratem přes 3 miliardy EUR, upravila v roce 2012 svůj program na podporu sebevědomí mladých lidí a pomáhá svým spotřebitelkám vypadat a cítit se co nejlépe. Minulý týden zahájila značka Dove celosvětově novou kampaň ZaSkutečnou Krásu (Real Beauty) a již za pár dní video Dove Portréty skutečné krásy dosáhlo na YouTube přes 10 milionů zhlédnutí. Další příklad pochází od největší značky společnosti Unilever - Knorr, která představila svůj první výrobek s označením "udržitelně pěstované" na obalu a plánuje přijít s dalšími takovými výrobky.

Souběžně také Unilever ve svých továrnách dosahuje výrazných úspor spotřeby energie, vody, materiálu a odpadu, což umožnilo od roku 2008 ušetřit částku 300 milionů EUR. Unilever také snižuje riziko v době kolísání cen potravin a komodit tím, že rozšířil své nákupy zemědělských surovin z udržitelných zdrojů ze 14 % v roce 2010 na 36 % v roce 2012.

Paul Polman, generální ředitel společnosti Unilever, k tomu uvádí: "Udržitelnost přispívá k našemu růstu. Čím více naše výrobky naplňují sociální potřeby a pomáhají lidem žít udržitelně, tím více jsou naše značky populární, a tím více rosteme. Efektivnější jsme i v oblasti řízení zdrojů, jako jsou energie a suroviny - snižujeme naše náklady, omezujeme rizika pro naše podnikání a zároveň můžeme více investovat do udržitelných inovací a aktivit našich značek."

Vývoj ve druhém roce Unilever Plánu udržitelného rozvoje

V roce 2010 si Unilever stanovil tři hlavní cíle, které mají být dosaženy do roku 2020:

1) Pomoci více než miliardě lidí zlepšit jejich zdraví a životní styl.

2) Získávat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů.

3) Snížit na polovinu ekologickou stopu svých produktů v celém řetězci.

Po dvou letech ze svého desetiletého Plánu Udržitelného Rozvoje Unilever hlásí značný pokrok ve dvou ze tří svých cílů.

Pomoci více než miliardě lidí zlepšit jejich zdraví a životní styl

Společnost již tohoto cíle dosáhla u 224 milionů lidí s programy na snížení průjmových onemocnění, zajištění dodávek bezpečné pitné vody, podporu ústní hygieny a zlepšení sebevědomí mladých lidí. Například program značky mýdla Lifebuoy v roce 2012 oslovil 71 milionů lidí v 16 zemích, což je pětkrát více lidí než v roce 2010.

Získávat 100% zemědělských surovin z udržitelných zdrojů

Unilever nyní kupuje více než třetinu (36 %) zemědělských surovin z udržitelných zdrojů, pokrok se podařil zejména v oblasti palmového oleje, cukru, kakaa, zeleniny a slunečnicového oleje. Společnost také pomohla vyškolit 450 000 pěstitelů čaje udržitelnému způsobu pěstování, z nichž více než 300 000 dosáhlo certifikace Rainforest Alliance.

Snížit na polovinu ekologickou stopu svých produktů v celém řetězci

Unilever je na dobré cestě v oblastech, které může přímo ovlivnit. Mezi lety 2008 - 2012 byly emise skleníkových plynů z energie ve výrobě sníženy téměř o třetinu a odpad o polovinu. Více než polovina z 252 výrobních závodů Unilever po celém světě nyní neposílá na skládky žádné odpady a společnost si stanovila nový cíl rozšířit toto opatření do všech svých továren do roku 2015.

Nicméně vlastní výrobní dopady představují pouze malou část ekologické stopy výrobků společnosti Unilever v celém jejich životním cyklu – například jen 4 % emisí skleníkových plynů (GHG). Většina dopadu výrobků společnosti Unilever je v získávání surovin (25 % emisí skleníkových plynů) a v tom, jak spotřebitelé vaří, čistí a jinak užívají výrobky (68 % emisí skleníkových plynů). Jednou z největších výzev tedy zůstává, jak naučit zákazníky používat tyto produkty co nejvíce udržitelným způsobem.

Pohled do budoucna

Ačkoliv společnost zaznamenává značný pokrok, čelí také několika problémům, které nedokáže vyřešit sama. Unilever věří, že k dosažení cílů a rozsáhlých změn je nutná spolupráce mezi firmami, vládami, nevládními organizacemi a spotřebiteli. Mezi oblasti, kde by Unilever uvítal spolupráci mezi odvětvími, patří omezit a zabránit odlesňování spojeného se sójou, palmovým olejem, hovězím masem, celulózou a papírem; integrovat změny v hygienickém chování do národních zdravotních politik a vzdělávacích programů; propojit více drobných zemědělců do dodavatelských řetězců a budovat infrastrukturu na podporu recyklace a využívání odpadů.

Klíčová je také pomoc spotřebitelům změnit jejich chování a žít více udržitelným a odpovědným způsobem. Absenci významných rámcových vládních změn v této oblasti řeší společnost mnoha způsoby, od aplikace obalových řešení, jako jsou například jednorázové dávky pracích prostředků, které usnadňují spotřebitelům dávku přesně zpracovat, až k práci s ostatními, jako jsou maloobchodníci či občanské organizace, které podporují udržitelná rozhodnutí v supermarketu i domácnostech. Kromě toho Unilever využívá svého dosahu a vštěpuje udržitelné postupy mnoha dodavatelům.

Paul Polman dodává: "Svět i nadále čelí velkým výzvám. Dostatečný přístup k potravinám, výživě, základní hygieně a sanitaci, čisté pitné vodě nebo slušné práci by měl být zájem nás všech. Pevně ​​věříme, že firma má velkou roli v úsilí o udržitelný růst, ale změna ve velkém měřítku přijde pouze tehdy, když budou firmy, vlády a nevládní organizace v rámci všech oblastí skutečně spolupracovat."

Pro více informací můžete zhlédnout Video o celosvětových výsledcích Unileveru v oblasti udržitelného rozvoje na YouTube

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás