1. Domů
  2. ...
  3. Tiskové zprávy
  4. Jak často si Češi myjí ruce?

Jak často si Češi myjí ruce?

Průzkum* společnosti Unilever, realizovaný v České a Slovenské republice při příležitosti Světového dne mytí rukou (15. října), přinesl řadu zajímavých informací o přístupu Čechů k osobní hygieně. Mytí rukou považujeme skoro všichni za velmi důležité, ovšem zatímco po použití toalety si umyje ruce téměř každý Čech, pětina respondentů si ruce neumyje po cestě v MHD.

Přestože Češi považují mytí rukou za velmi důležitou součást hygieny, situace, které mytí rukou vyžadují, už posuzují různě. Nejdůležitější chvíle pro mytí rukou je pro Čechy použití toalety. Tehdy si umyje ruce celých 99 % lidí. Další činností, po které Češi nejvíce lpí na hygieně rukou (85%), je práce na zahradě, v dílně a v dalších podobných situacích. Pohlazení domácího mazlíčka motivuje k mytí rukou 78,7 % lidí.

Nejvýraznější rozdíl ve vnímání mezi Čechy a Slováky je v podání ruky cizímu člověku. To motivuje k hygieně rukou jen 28,8 %Čechů. Slováci jsou v tomto případě trochu uvědomělejší a ruce si umyjí v 40,3 %případů. Překvapivé ale je, že si téměř pětina respondentů v České republice neumyje ruce po cestě v MHD, a to přesto, že se jedná o jednu z nejrizikovějších situací pro zdraví.

„Průzkum ukázal, že si oba národy myjí ruce zhruba 10x denně. Ačkoliv by to bylo na místě, obávám se, že je realita jiná a Češi se snaží dělat se tak trochu lepší. Pravidelná hygiena rukou je jeden z nejdůležitějších návyků v prevenci proti onemocněním a skvělé je, že si to podle průzkumu 92 % lidí uvědomuje. Z naší strany je potřeba problematiku hygieny lidem více komunikovat a posílit tak mezi nimi povědomí o tom, jak se ještě lépe bránit proti bakteriím,“říká MUDr. Klaudie Komárková, dermatoložka.

Nejvíce Češi preferují tekuté mýdlo, téměř 87 %respondentů vypovědělo, že ho používají nejčastěji. Na druhém místě je pak mýdlo tuhé. Respondenti si v souvislosti s mytím rukou jako první vybavili značku Dove. Pokud Češi mýdlo nepoužijí, mají k tomu různé důvody. Jedním z nich je i lenost, někteří respondenti vypověděli, že použít mýdlo trvá déle, než si ruce jen opláchnout vodou.

„Značka Dove z průzkumu vzešla jako nejčastěji zmiňovaná v souvislosti s mytím rukou, což je pozitivním znamením, že vyhovuje potřebám spotřebitelů, ale také závazek do budoucna tyto vysoké standardy naplňovat,“říká Martina Janebová, tisková mluvčí společnosti Unilever.

*Průzkum probíhal prostřednictvím internetového dotazníku CAWI na internetovém panelu agentury STEM/MARK na počtu 524 respondentů v ČR a 512 v SR.

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás