1. Domů
  2. ...
  3. Tiskové zprávy
  4. Čeští muži uklízí pouze, když je donutí partnerka

Čeští muži uklízí pouze, když je donutí partnerka

O tom, že muži jsou obecně „bordeláři“, asi není pochyb. Úklidu se mnohdy vyhýbají jako čert kříži, což potvrdil i aktuální průzkum společnosti Unilever. Podle něj každý třetí český muž uklízí, pokud jej donutí partnerka. Tedy přesněji 36,3 % přiznalo, že se s partnerkou střídají. Naopak muž, který by uklízel sám od sebe, je takřka ohrožený druh. Z průzkumu vyplývá, že takový je jen jeden z deseti (konkrétně 11,4 % všech mužů).

Unilever logo

S tím souvisí i frekvence uklízení. Velkým faktorem zde jistě hraje přítomnost partnerky. Alespoň jednou v týdnu prý totiž uklízí alespoň každý třetí muž. Pokud se tak stane, nejčastěji se muži věnují vynášení odpadků, luxování a mytí nádobí. Právě s těmi aktivitami má zkušenosti více než 70 procent dotázaných. V těsném závěsu je pak čištění odpadů. Na opačném konci pak stojí žehlení, s kterým má zkušenosti jen každý třetí Čech.

To samozřejmě koresponduje i s preferencemi. Pokud by si Cif Power Cream Kuchyň packshot 110x130muži mohli vybrat, která aktivita jim nejvíce vadí, vyhrálo by s přehledem žehlení (39,2 % mužů), které zároveň 71,6 % dotázaných považuje za typickou ženskou práci. S větším odstupem by se pak umístilo mytí toalety a koupelny (22,2 %), mytí oken (25,5 %) či utírání prachu (19 %). „Z průzkumu také vyplynulo, že muži nejraději používají speciální přípravky na úklid, tedy speciální přípravek pro úklid kuchyně, koupelny i toalety,“ dodává Barbora Uhrová, technologická specialistka značky Cif.

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás