1. Domů
  2. ...
  3. Tiskové zprávy
  4. Unilever dosáhl výrazných pokroků v trvalé udržitelnosti

Unilever dosáhl výrazných pokroků v trvalé udržitelnosti

Společnost Unilever představila v roce 2010 celosvětový Plán Udržitelného Rozvoje s jasnými ekologickými, sociálními a výživovými cíli do roku 2020. Již po roce existence se podařilo dosáhnout pozitivních výsledků. Například čtvrtina všech zemědělských surovin již pochází z udržitelných zdrojů. Plán, který je vystaven na zdraví a životním stylu, snížení dopadu skleníkových plynů na životní prostředí, stoprocentním využití udržitelných zdrojů a partnerství s místními organizacemi zaměřenými na ekologii, je aplikován i v České republice.

Úspěchy ročního působení Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje na celosvětové úrovni

  • Udržitelné zdroje - 24 % využívaných zemědělských surovin je nyní získáváno zodpovědným a udržitelným způsobem (v roce 2010 to bylo 14 %)
  • Výživa – přes 90 % z nejoblíbenějších rostlinných tuků značky Unilever nyní obsahuje méně než třetinu nasycených tuků
  • Obnovitelná energie – dosahuje již 20 % z celkové spotřeby energie Unileveru, přičemž 100 % elektřiny odebírané v továrnách v regionu Evropa je nyní z obnovitelných zdrojů. V průběhu roku 2012 to bude 100 %
  • kancelářských prostor v tomto regionu. Unilever také zvýšil využití biomasy do palivových kotlů v Indii a v Číně
  • Dostupnost pitné vody– od roku 2005 získalo 35 milionu lidí přístup k nezávadné vodě díky distribuci domácí vodní čističky Pureit, prostřednictvím které chce Unilever do roku 2020 poskytnout nezávadnou pitnou vodu 500 milionům lidí
  • Udržitelnost palmového oleje– již 64 % odebíraného palmového oleje pochází z udržitelných zdrojů, většinou s certifikací „Greenpalm“

Budoucnost Unilever Plánu Udržitelného Rozvoje

„Některé naše cíle mohou vypadat příliš ambiciózně. Víme, že některá opatření, pokud budeme chtít něco opravdu změnit, mohou být i nepříjemná. Udržitelný růst bude v budoucnu jediný přijatelný model růstu, což je důvod, proč má Unilever Plán Udržitelného Rozvoje v srdci své obchodní strategie,“říká Moti Keren, generální ředitel Unilever střední Evropa.

Existují ale oblasti, ve kterých musela společnost znovu zvážit, jak dosáhnout stanovených cílů. Týkají se konkrétně zdraví a hygieny. Problémové jsou i oblasti, kde je nutná změna ve zvyklostech spotřebitelů, například snížení spotřeby vody při sprchování či praní. V těchto oblastech hledá společnost Unilever partnery, se kterými by na změně chování lidí spolupracovali.

Společnost Unilever Česká republika přispívá k plnění Plánu svými lokálními aktivitami. V loňském roce například zahájila interní kampaň Green Office, která motivuje zaměstnance snížit dopad všech kancelářských činností, od dopravy, po úsporu elektrické energie až po omezení tisku papíru. V roce 2011 se tak podařilo zaměstnancům Unileveru svým ohleduplným chováním vyprodukovat o 200 tun CO2 méně.

Unilever ČR rovněž spolupracuje s místními organizacemi. V oblasti ekologie a životního prostředí je to sdružením Tereza a na poli edukace o správné výživě je Unilever partnerem celostátní vědomostní soutěže Sapere – vědět jak žít, která studenty základních a středních škol vzdělává v oblasti zdraví a životního stylu.

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás