Kosmetické balíčky patří mezi vánoční stálice

Kosmetické balíčky stále patři mezi nejoblíbenější vánoční dárky. Potvrzují to data společnosti Unilever, která prodává značky Dove, Axe, Radox či Rexona, podle kterých zůstává obliba kosmetiky jako dárku pod stromeček českou tradicí. Alespoň jeden kosmetický balíček koupila či koupí polovina české populace. Je podle všeho sázkou na jistotu a kupují jej převážně ženy mužům. Například Unilever v loňském roce prodal více než 600 tisíc kosmetických balíčků. Na Slovensku jsou ještě populárnější – svým blízkým je na Vánoce kupuje 75 % Slováků.

Mezi nejoblíbenější produkty, které jsou součástí vánočního kosmetického balení, patří deodoranty a sprchové gely. Kosmetické balíčky jako vánoční dárek pak kupují častěji ženy mužům, 7 z 10 je pánských. Velký nárůst oblíbenosti zaznamenala i tělová mléka.

„Za zajímavou informaci považujeme také to, že se oproti předchozím rokům zvýšila cena, kterou jsou Češi ochotní za kosmetický balíček zaplatit. Nejprodávanější balíčky patří do dražšího segmentu, což je například jeden z rozdílů oproti sousednímu Slovensku,“uvádí Kateřina Škroudová, Marketingová specialistka Unilever ČR.

Na Slovensku více než polovina spotřebitelů kupuje tělovou nebo vlasovou kosmetiku, třetina nakupuje parfémy a jen 4 procenta kupují dekorativní kosmetiku. Nejraději obdarovávají partnery (64 procent), polovina ji kupuje rodičům, 46 procent dětem a třetina kamarádům. Při nákupu kosmetiky se 77 procent Slováků rozhoduje podle ceny.

Kosmetické značky společnosti Unilever, jako je Dove, Rexona, Radox a další, přichází ve vánočním období každoročně s novým, atraktivním balením jednotlivých značek. Nejen díky zajímavému designu, ale především oblíbenosti a kvalitě, prodal Unilever v loňském roce celkem více než 600 tisíc kusů balíčků.

Czech Republic

UNILEVER ČR, spol. s r.o.
Voctářova 2497/18
Praha 8 – Libeň
180 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech