1. Domů
  2. ...
  3. Press releases
  4. Vánoce s majonézou Hellmann´s slavíme už 100 let

Vánoce s majonézou Hellmann´s slavíme už 100 let

Už zbývají jen dva měsíce a usedneme se svými blízkými ke štědrovečerní večeři. Češi mají o tom, jak má vánoční večeře vypadat, jasnou představu. Jak ukázal průzkum značky Hellmann´s, 96 % Čechů si pod tímto pojmem představuje řízek a bramborový salát. Štědrovečerní večeře je nejsilnější zážitek, který si s Vánoci spojujeme. Vánoce bez bramborového salátu si nedovede představit dokonce 99 % českých domácností. Dopřejte své rodině to nejlepší a jako ingredienci do bramborového salátu zvolte kvalitní majonézu Hellmann´s, nejprodávanější značku majonézy v České republice, která letos oslaví rovných 100 let od svého vstupu na světový trh.

„Majonézy Hellmann´s se konzumují po celý rok,“ říká Zuzana Vodičková, marketingový zástupce značky. „Vánoce jsou ale obzvlášť silným obdobím, kdy spotřeba majonézy stoupá. Je to především kvůli výrobě bramborového salátu, bez něhož si umí štědrovečerní tabuli představit jen málokdo. Jsme rádi, že spotřebitelé volí právě naši značku, kterou jsme na český trh uvedli v roce 1992. Jsme rádi, že se náš důraz na kvalitu ingrediencí a tradiční výrobu vyplácí,“ dodává Zuzana Vodičková.

Dnes majonézu vnímáme jako běžnou výbavu našich ledniček, málokdo ale ví, že vznikla v podstatě omylem. V roce 1756 porazil francouzský vévoda Richelieu u Port Mahonu britské vojsko a nechal vystrojit hostinu. Šéfkuchař chtěl připravit studenou omáčku ze smetany a vajec, neměl ale smetanu, proto ji nahradil olivovým olejem. Omáčka, která vznikla, byla pojmenována „mahonéza“ a zachutnala všem natolik, že se rozšířila i do okolních zemí.

Majonéza pana Hellmanna byla pak uvedena na trh ve Spojených státech pod názvem Hellmann´s Blue Ribbon Mayonnaise již v roce 1912. Své příznivce si majonéza získala především díky tradičnímu rodinnému receptu. Původně byla balena do dřevěných misek, stejně jako máslo, a aby se odlišila, převazovali ji modrou stuhou. Tak vzniklo dnes už známé logo značky Hellmann´s. Postupem času popularita Hellmannovy majonézy stoupala, a proto svou výrobu rozšířil ještě o tatarskou omáčku.

Portfolio produktů značky Hellmann´s se stále rozrůstá. Přibyly salátové dressingy, kečup a hořčice. I majonéza Hellmann´s postupuje stále dopředu, a to díky vývojovému středisku, které na základě spotřebitelských průzkumů připravuje neustálé inovace. Suroviny jsou stále velmi pečlivě vybírány a ve spojitosti s moderní technologií je vysoká kvalita standardem značky.

Recept na bramborový salát

Unilever logo

Ingredience:

*Brambory uvařené ve slupce (5 lžic)

*Majonéza Hellmann´s (6-8 lžic)

*Velké uvařené mrkve (5 ks)

*Uvařená vajíčka (2 ks)

*Nadrobno nakrájené nakládané okurky (10 ks)

*Mražený hrášek (1 sáček)

*Libová šunka (500 g)

*Lák z okurek (5 lžic)

*Hořčice Hellmann´s (5 lžic)

*Špetka soli a pepře

Postup:

Brambory, mrkev, salám, vejce a okurky nadrobno nakrájíme (stačí na velikost mřížkového kolečka). Doplníme další ingredience a dobře promícháme. Necháme v chladu uležet do druhého dne

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás