1. Domů
  2. ...
  3. Press releases
  4. Účast Čechů na turistických pochodech roste

Účast Čechů na turistických pochodech roste

Průzkum společnosti Unilever a agentury STEM/MARK, který se uskutečnil počátkem tohoto roku, prokázal, že je se svou fyzickou kondicí spokojeno pouhých 52 % Čechů. Se svou tělesnou hmotností pak jen 39 %. Respondenti v průzkumu prozradili, že nejčastějšími aktivitami jsou procházky, cyklistika, zdravotní turistika nebo plavání. I proto Unilever začal podporovat nový projekt deseti turistických pochodů „Turistika pro zdraví“. Z porovnání účastí na pochodech v roce 2010 a 2011 je vidět, že o turistiku má zájem stále více lidí. Návštěvnost na prvních šesti pochodech se oproti roku 2010 průměrně navýšila o 38 %.

Projekt „Turistika pro zdraví“ obsahuje celkem 10 turistických pochodů a vytváří program pro veřejnost za účelem poznání nejbližšího okolí a krás České republiky. Zároveň turistické aktivity kladou důraz na zdravé udržení kondice. Generálním partnerem projektu je společnost Unilever. Významným partnerem projektu je Klub českých turistů, pod jehož křídly se turistické pochody v České republice pořádají.

„Z dosavadních šesti pochodů jsme u čtyř zaznamenali zvýšení účasti, k nižší účasti došlo pouze v jednom případě (o 3 %),“ říkáJosef Levinský, za společnost MAX1 marketing, která sérii pochodů Turistika pro zdraví organizuje. „Společnost Unilever velmi dbá na spokojenost svých spotřebitelů, přičemž si uvědomuje, že nejdůležitější je spokojenost se sebou samým. Výsledky průzkumu o fyzické kondici Čechů jsou alarmující, proto jsme se velmi rádi stali generálním partnerem projektu Turistika pro zdraví a nárůsty účastí oproti minulému ročníku nás velmi těší,“ dodává Martina Janebová, tisková mluvčí společnosti Unilever.

Testy fyzické kondice prokázaly, že jen pochodovat, nestačí

V rámci červnového pochodu Líšenské pochody Českým rájem přinesla značka Flora návštěvníkům jedinečnou možnost zjistit za pomoci odborného personálu svou fyzickou kondici a zdravotní stav. Účastníci projevili velký zájem o měření tělesného a orgánového tuku, množství vody v těle a dalších aspektů ovlivňujících zdraví a se zájmem si poslechli doporučení.

Tato měření odhalila, že většina zájemců o in-body měření, by v oblasti zdraví rozhodně neprospěla na výbornou. Pro vynikající kondici je třeba dodržovat kromě zásad zdravého životního stylu i pravidelný pohyb a zdravou stravu. Návštěvníci z měření ale odcházeli s užitečnými radami a s pocitem, že nikdy není pozdě na změnu.

Na cesty se svačinovým boxem a zmrzlinou od Algidy

Společnost Unilever byla součástí prvních letošních pochodů pořádaných Turistikou pro zdraví. Prvním putováním po českých krajích byl Pochod za povidlovým koláčem. Již 32. ročník pochodu se konal v Benešově a zúčastnilo se ho 3 185 lidí. Pěších i cyklotras bylo hned několik a povidlový koláč a svačinový boxík Rama čekal na každého, kdo ušel trasu 7 až 100 km. Druhým dubnovým pochodem byla dnes již tradiční Plánská 50. Na 39. ročníku účastníci zdolávali trasy 5 – 50 km dlouhé a v cíli byli odměněni diplomem a svačinovým boxíkem od Unileveru.

Další turistický výšlap nesl název Přes tři hrady a zaznamenal rekordní počet návštěvníků. Letos ve městech Sopotnice, Žampach a Potštejn startovalo neuvěřitelných 7071 lidí, a tím tak vznikl nový rekord do Kroniky Klubu českých turistů. Krásné počasí, doprovodný program a dárek od Unileveru v podobě praktických předmětů od značek Míša a Twister, tak přispěly k úspěšné turistické akci.

Dalším pochodem jara byla Severní stopa konaná 14. 5. 2011 v Dolní Pustevně. Pochodu se účastnilo 1889 osob, které mohly absolvovat trasy dlouhé 3 až 20 km. V cíli obdrželi pochodující pamětní list a keramický suvenýr společně se zmrzlinou Algida, kterou do pochodu Severní stopou věnoval právě Unilever.

Předposlední pochod nesl velmi poetický název Pohádkový les a konal se v Rudolfově u Českých Budějovic 28. 5. 2011. Tento pochod byl sice poznamenán špatným počasím, ale to účastníkům dobrou náladu nevzalo. Na jednotlivých stanovištích si děti, kterých bylo letos na akci 1200 stejně jako v loňském roce, s rodiči vyzkoušeli, zda umí rozpoznávat stromy, květiny a zvířata. Na konci pochodu čekalo na všechny účastníky překvapení, každý měl možnost vybrat si zmrzlinu Algida dle vlastního výběru a dostat dárky od značek Míša a Twister.

Poslední pochod před letní přestávkou nesl název Líšenské pochody Českým rájem a konal se 4. 6. 2011. Pro turisty to není název neznámý, protože se jednalo už o 41. ročník.

Pochody pokračují i na podzim

Na podzim bude série Turistika pro zdraví opět pokračovat. Spolu s generálním partnerem Unilever je připraveno několik pochodů po dalších krajích České republiky, jako například Lanškrounská kopa v Lanškrouně, Po stopách kocoura Mikeše v Mnichovicích nebo Poslední puchýř v Kopřivnici a další.

Unilever logo
Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás