1. Domů
  2. ...
  3. Press releases
  4. Spotřeba zmrzlin stoupá, Češi tíhnou k tradiční tvarohové

Spotřeba zmrzlin stoupá, Češi tíhnou k tradiční tvarohové

V současném horkém počasí v ČR stoupá spotřeba zmrzlin. Podle společnosti Unilever, výrobce nejúspěšnější světové zmrzlinové značky Algida, jsou stále nejpopulárnějšími příchutěmi vanilka a čokoláda. Na rozdíl od okolních států je dále pro Čechy velmi typická příchuť tvarohová, což potvrzují prodejní úspěchy zmrzlin Míša a Tvaroháček.

Unilever logo

V současné době je díky teplému počasí spotřeba zmrzlin v České republice na vzestupu. Letošní zmrzlinová sezóna je tak prozatím lepší, než byla ta loňská. „V tuto chvíli je výroba a distribuce zmrzlin plně vytížena, poptávku spotřebitelů ale zvládáme pokrýt.

Český trh je tradičně silně sezónní a velmi závislý na počasí, na rozdíl například od některých evropských zemí. Přesto se dá říci, že tato sezónnost se začíná snižovat a Češi začínají ke zmrzlině přistupovat jako k pochoutce vhodné pro celoroční konzumaci, což nám potvrzují prodeje vaničkových zmrzlin i mimo letní sezónu. I přesto jsou však u spotřebitelů nejpopulárnější tzv. impulsní zmrzliny (na dřívku),“ říká Tihana Presecki, manažerka značky Algida.

Vanilková chuť přizpůsobená na míru

Ani vanilková příchuť není v Česku stejná jako v zahraničí. Podle Olgy Benešové, technické manažerky značky Algida, si spotřebitelé evropských zemí představují chuť a barvu vanilkové zmrzliny odlišně: „Některé národy chtějí barvu bílou, jinde prosazují smetanovou nebo nažloutlou. Někdo tvrdí, že správná chuť vanilky je chuť vanilkového lusku, Francouzi chtějí "bourbon vanila", Němci požadují vanilku mandlové chuti. České zmrzliny jsou sladké méně, Řekové sladké milují. Proto má česká Algida vanilkovou zmrzlinu ryze podle českých představ. Světlejší a méně sladkou.“

Ve srovnání s evropskými trhy však Češi ve spotřebě zmrzlin stále zaostávají. V Americe je nejvyšší spotřeba zmrzliny na osobu – přes 24 litrů za rok. Australané a Mexičané spotřebují přes 20 litrů na osobu za rok. V Evropě se nejvíce zmrzliny spořádá paradoxně na severu (Finsko a Švédsko). V ČR se spotřeba zmrzlin dlouhodobě pohybuje přes 5 litrů na osobu za rok.

Česká tvarohová

„I když jsou novinky pro kategorii zmrzliny nezbytné, Češi jsou do velké míry věrní tradičním příchutím jako je vanilková, čokoládová a jahodová. České specifikum oproti ostatním evropským státům je pak oblíbenost tvarohové zmrzliny. O čemž svědčí i nejoblíbenější český nanuk – tvarohový Míša,“ dodává Tihana Presecki.

Fair trade indredience

Fair trade zmrzlinu, která je vyráběna pouze z trvale udržitelných a Fairtrade ingrediencí té nejvyšší kvality, nabízí společnost Unilever pod značkou Ben & Jerry’s. Zmrzlina Ben & Jerry´s se zavázala k sociální odpovědnosti a platí svým mlékárenským farmářům prémiové ceny a těm, kteří pěstují Fairtrade kakao, cukr a banány, je garantována férová cena za jejich produkty. Tento segment se začíná stále více rozšiřovat i v dalších odvětvích.

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás