1. Domů
  2. ...
  3. Press releases
  4. Kam zmizel Váš sebejistý úsměv po čtyřicítce?

Kam zmizel Váš sebejistý úsměv po čtyřicítce?

Praha 7. dubna 2010 – České ženy mezi 40 a 59 lety pečují o své zuby nejlépe v porovnání se ženami stejné věkové kategorie z celé střední Evropy. Společně se Slovenkami nejčastěji vyhledávají péči zubního lékaře a jen vzácně mají v tomto věku zubní protézy. Přestože 77 % z nich považuje za velmi důležité udržovat své zuby zdravé především kvůli pěknému vzhledu, pouze 12 % si myslí, že péče o zuby je součástí každodenní péče o krásu.

Toto jsou výsledky průzkumu provedeného v pěti evropských zemích v souvislosti s uvedením nové zubní pasty Signal anti-age na český trh. Tato novinka, určená především pro spotřebitele středního věku*, bude kromě České republiky k dostání i v Chorvatsku, Maďarsku, Slovenské republice a ve Slovinsku.

90 % českých žen středního věku chodí pravidelně k zubnímu lékaři na preventivní prohlídky.

Většina českých žen považuje prevenci zubních problémů za velmi důležitou: 90 % z nich absolvuje zubní prohlídku minimálně jednou ročně. V tomto směru české a slovenské ženy zdaleka předstihují ženskou populaci ostatních zemí, ve kterých byl prováděn průzkum: jen o něco více než polovina maďarských, chorvatských a slovinských žen navštěvuje zubního lékaře pravidelně, a třetina z nich vyhledá stomatologickou ordinaci až při vážných potížích.

Vzhledem k vysoké úrovni kultury péče o zuby mezi českými ženami není překvapující, že jejich zuby jsou v regionu v nejlepším stavu: ve zkoumané věkové kategorii se 51 % ženské populace podařilo zachovat si všechny vlastní zuby, 46 % má částečné náhrady a pouze 3 % potřebují kompletní zubní protézy. V důsledku toho české ženy vykazují nejméně zubních onemocnění souvisejících se stárnutím.

Ústní hygiena je spíše zdravotní než estetickou záležitostí" – domnívá se většina žen.

Průzkum rovněž ukazuje, že 77 % žen žijících v uvedeném regionu si myslí, že zuby jsou z hlediska fyzického vzhledu nejvýznamnější, dokonce ještě důležitější než vlasy, hebká pleť či kvalita nehtů", uvedla Běla Doubravová, Brand Builder značky Signal ze společnosti Unilever.

Oproti tomu je překvapivé, že většina žen nepovažuje péči o zuby za součást běžné kosmetické rutiny. V tomto ohledu jsou však české ženy rovněž na předním místě: na rozdíl od pouhých 6 % regionálního průměru si 12 % české ženské populace myslí, že zubní péče tvoří součást každodenní kosmetické činnosti.

Tyto údaje naznačují, že ženy žijící v hodnoceném regionu by spíše než do kategorie krásy zařadily problematiku kvality zubů do kategorie zdraví: uvažují o zubech spíše v lékařském než estetickém kontextu.

České ženy ve věku nad 40 let jsou onemocněním zubů postiženy méně

České a slovenské ženy mohou být na sebe hrdé: díky pravidelným návštěvám zubního lékaře se u nich v posledních dvou letech obtíže jako zubní kámen a citlivost zubů vyskytovaly méně, než činil průměr v celém regionu.

Na druhou stranu je v těchto dvou zemích výrazně vyšší počet výskytu zánětu dásní, zubních kazů, ztráty zubů a paradentózy. To může být následkem nejen pravidelných návštěv stomatologa, při kterých jsou tyto problémy obvykle zjištěny, ale i celkově lepšího stavu zubů věkové skupiny 40-59 let: tím, že se lépe starají o zdraví svých zubů, se u nich tyto obtíže začínají objevovat až v pozdějším věku. To je opět o důvod víc věnovat pozornost prevenci stárnutí zubů.

Zubní pasta anti-age napomáhá zmírnit příznaky stárnutí zubů a dásní

„Použití vhodné zubní pasty a správného postupu při čištění zubů velmi pomáhá při prevenci stárnutí zubů a dásní" - říká MUDr. Veronika Doksanská. Stomatoložka také upozornila na skutečnost, že zejména ve starší věkové skupině by se měla věnovat pozornost prevenci, protože nedostatečná ústní hygiena může vést k zubním onemocněním a parodontopatiím poškozujícím zdraví celého organizmu.

Příznaky stárnutí zubů z pohledu stomatologa

V průběhu stárnutí dochází ke snižování slinotvorby, ke ztenčení mukodermální membrány ústní dutiny a ke zhoršení eroze skloviny. Zvyšuje se počet zubních kazů, výplní a protéz, vznikem citlivosti na chlad a teplo roste citlivost zubů. V důsledku ústupu dásní dochází k obnažení zubních krčků, úbytku kostního lůžka a následné zubní viklavosti, zvyšuje se výskyt zánětu dásní a periodontálního onemocnění.

Výsledky vědeckého výzkumu dokazují, že výskyt zubního kazu, eroze skloviny, rozličných zubních a periodontálních abscesů (např. gingivitidy, periodontitidy, recese dásní), jakož i tvorba zubního kamene stoupá úměrně s věkem. Kromě toho ve stáří zuby ztrácejí přirozenou bělost a roste i jejich citlivost.

Přesto se lze účinně bránit rozvoji uvedených problémů a udržovat naše zuby zdravé i ve vyšším věku. Dnes jsou nejdůležitějšími nástroji ústní hygieny zubní kartáček, zubní pasta, ale i zubní nit a mezizubní kartáčky. Rozdíl je však v tom, jak a čím se zuby čistí. Jde o správnou techniku čištění zubů a vhodně zvolenou zubní pastu pro náležitou prevenci problémů, které vyplývají ze stárnutí ústní dutiny a zubů.

Nová zubní pasta Signal anti-age

Signal brush day & night logo

Jeden ze způsobů účinné prevence těchto problémů představil Signal v podobě své poslední novinky – zubní pasty Signal anti-age. Ta obsahuje složky, které pomáhají bojovat s pěti projevy stárnutí zubů a dásní: úbytek dásní, eroze zubní skloviny, zánět dásní, ztráta bělosti a citlivost zubů.

Monofluorofosforečnan sodný, obsažený v zubní pastě, poskytuje ochranu proti zubnímu kazu a erozi zubní skloviny, hydroxyapatit napomáhá při obnově skloviny, citronan zinečnatý přispívá k zachování zdravých dásní, vitamin E pomáhá předcházet periodontálnímu zánětu, citronan draselný snižuje citlivost zubů a hydratovaný křemík odstraňuje vnější skvrny z povrchu zubů bez jejich poškození.

Účinnost zubní pasty Signal anti-age byla prokázána mnoha klinickými testy** a zároveň zkušenostmi spotřebitelů. Spotřebitelský test výrobku provedený společností Unilever potvrdil, že u 7 z 10 žen došlo ke zlepšení některých problémů se zuby a dásněmi již po 2 týdnech používání***.

Komunikace Signal anti-age se zaměřuje na péči o krásu

S rostoucím věkem vynakládají ženy stále více času i prostředků na zachování mladistvého vzhledu. Výše uvedený průzkum rovněž ukazuje, že české ženy utrácejí za přípravky proti stárnutí více než ostatní ženy ve zkoumaném regionu. Společnost Unilever tento kladný postoj k prevenci stárnutí vítá a ve své kampani na zubní pastu Signal anti-age se zaměřuje zejména na kosmetický aspekt výrobku. Zdůrazněním výhod této zubní pasty z hlediska péče o krásu je možné oslovit širší spektrum žen a touto formou zvýšit jejich informovanost o významu a možnostech prevence dentálních a periodontálních problémů, které se mohou s přibývajícími léty objevit.

Zubní pasta Signal anti-age bude na českém trhu k dispozici od dubna.

Nezávazně doporučená spotřebitelská cena: 75 ml – 64,90 Kč

* Průzkum provedlo na základě požadavku společnosti Unilever sdružení „Free Association“ v únoru roku 2010 v Maďarsku, České republice, Chorvatsku, Slovenské republice a ve Slovinsku. V každé zemi bylo dotazováno 500 žen ve věku mezi 40 a 59 lety, sběr dat probíhal telefonicky. Výběr vzorku se prováděl metodou telefonického dotazování za pomocí počítače (DPP = CATI), výzkumný vzorek byl reprezentativní vzhledem k věku, regionu, dosaženému vzdělání, typu bydlení a byl posuzován dle dané oblasti v závislosti na velikosti cílové populace.

** Odkazy:

1. Schafer a kol. Rukopis předložen časopisu Int Dent J. 2009.

2. Hornby a kol. Rukopis předložen časopisu Int J Dent 2009.

3. Brading a kol. Rukopis předložen časopisu Int J Dent 2009.

4. Unilever, soubor údajů in vivo.

5. Unilever, soubor údajů in vitro.

*** Podráždění dásní, citlivost zubů nebo ztráta bělosti. Průzkum provedený na vzorku 156 žen ve věku 45-60 let v České republice v roce 2010 s využitím databáze Na Doma.

Czech Republic

Unilever ČR spol. s r. o.
Rohanské nábřeží 670/17
Praha 8
186 00

+420 224 071 612
Veronika.Kusikova@unilever.com

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás