Světová zdravotnická organizace (WHO) identifikovala dětskou obezitu jako jeden z nejzávažnějších zdravotních problémů ve společnosti v 21. století. I proto se naše společnost rozhodla přehodnotit celkový přístup k marketingu cíleného na děti.

Ten by měl napomoct rodičům, ale i samotným dětem ve vědomém rozhodování při koupi nápojů a potravin, v našem případě především zmrzliny.

„V rámci nových zásad budeme přísně kontrolovat umístění a obsah našich reklam, které cílí na děti do 12 let. Lhůta pro splnění těchto nových zásad je pro nás konec tohoto roku. Zásady budeme aplikovat také na český a slovenský trh,“ doplňuje náležitosti nových marketingových principů Ján Hlaváč, ředitel zmrzlinové kategorie společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.

Co se tedy změní?

Do konce roku 2020 naprosto přestaneme inzerovat potraviny dětem mladším 12 let v tradičních médiích a mladším 13 let na sociálních platformách.

Zavádíme nová pravidla pro kontrolu umisťování reklamy a zároveň v reklamách nespolupracujeme s žádnými influencery nebo celebritami, kteří jsou oblíbení primárně u dětí pod 12 let.

Navíc omezíme zapojení známých kreslených postaviček v inzerci našich produktů. Některé postavičky budete moct stále vídat, ovšem pouze v místě prodeje, a budou spojovány pouze s takovými produkty, které mají speciální nutriční náležitosti.

Představujeme vám náš závazek „zodpovědně vyrobeno pro děti“ (Responsibly made for kids)

Responsible marketing for kids logo

Naše zmrzlinové portfolio bude první vlaštovkou v implementaci tohoto přístupu. Algida, do jejíhož portfolia spadají takové zmrzliny jako například Twister, Minions, či novinka Meloun, se stala první globální zmrzlinovou značkou s příslibem „zodpovědně vyrobeno pro děti“.

Tento závazek je založen na třech pilířích: Odpovědně komunikovat, odpovědně prodávat a odpovědně vyrábět. Právě tyto pilíře pomohou rodičům a dětem v orientaci při nákupu našich zmrzlin:

  1. Zodpovědná komunikace: Jsme si vědomi zodpovědnosti, kterou neseme při inzerování našich produktů. Proto naše komunikace nebude cílit přímo na děti, ale na jejich rodiče a další zodpovědné osoby. Ti by totiž dle našeho názoru měli rozhodovat především, pokud jde o mlsání jejich ratolestí. Navíc, jak již bylo zmíněno, nebudeme přímo inzerovat Algida zmrzlinu dětem pod 12 let a na sociálních médiích dětem pod 13 let.
  2. Zodpovědný prodej: Jsme si vědomi toho, že na místě prodeje děti do 12 let našim produktům zkrátka vystaveny budou. Chceme zodpovědně přistupovat ke spotřebitelům, kteří jsou takovým situacím vystavovány, a proto bude naše dětské portfolio označené novou účelovou značkou „zodpovědně vyrobeno pro děti“. Tuto značku budete moct najít na obalech zmrzlin či na cenových nabídkách u zmrzlinových boxů. V momentě rozhodování o koupi na místě prodeje tak budou rodiče okamžitě schopni rozpoznat produkty, které splňují přísné nutriční hodnoty vhodné pro děti.
  3. Zodpovědná výroba: Unilever zastává také zodpovědný přístup k výrobě Algida produktů z pečlivě vybíraných, kvalitních surovin. I díky tomu můžeme dosáhnout našeho cíle mít do konce roku 2020 celé dětské portfolio složeno ze zmrzliny, která nebude mít více než 110 kalorií a maximálně 12 g cukru na porci. Splňovat nejvyšší nutriční standardy je pro nás veliká priorita, proto budeme i nadále pracovat na tom, aby se tyto hodnoty stále zlepšovaly.

„V Algidě věříme, že každý si čas od času zaslouží nějakou dobrotu a my bychom chtěli prostřednictvím našich produktů přinášet radost úplně všem. Díky našim závazkům se tak odpovědně zaměříme i na dobroty pro děti. Je to příslib lepší zmrzliny pro zdravější a šťastnější děti,“ vyjádřil se Matt Close, globální výkonný viceprezident kategorie Ice Cream.

Všechny tyto závazky budou splněny do konce tohoto roku.

Prozkoumat více o těchto tématech
Nahoru

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTY

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás