Všechny zapojené instituce hodnotí dosavadní projekt Domestos pro školy, a s ním spojenou soutěž Lovci bakterií, velmi pozitivně. O úspěchu iniciativy svědčí spokojenost a zápal všech dobrovolníků i vyučujících. „Projekt "Lovci bakterií" byl přínosem pro malé i starší děti, které se při plnění úkolů vzájemně doplňovaly. Bavilo je poslouchat příběhy i následně tvořit. Hravou formou se děti učily, proč je správná hygiena tak důležitá. Z účasti na projektu měly radost také naše paní uklízečky. Společně s Domestosem jsme mohli provonět naše záchody a koupelny,” říká Bc. Michaela Kolarzová, zástupkyně ředitele pro předškolní vzdělávání z Mateřské školy Olbrachtova v Karviné.
V letošním jubilejním ročníku mají registrované školy možnost vyhrát zásobu prostředků Domestos na celý rok. Pět set kusů čisticích přípravků vyhrají tři školy, které se řádně zaregistrují a splní všechny povinné podzimní aktivity. A vyhrát mohou také rodiče, kteří školu svých dětí podpoří koupí prostředků této značky; tím, že nahrají účtenku na web, se zapojí do slosování o tři vouchery v hodnotě 25 000 Kč na dovolenou s cestovní kanceláří Invia.cz.
Letos na podzim si také společnost přichystala akci nazvanou Den lovců bakterií. Jedná se o dobrovolnický program zaměstnanců Unileveru, kteří si vše vyzkouší na vlastní kůži. Jejich úkolem bude vést jednu vyučovací hodinu na téma hygiena a hygienické návyky. Iniciativa, organizovaná na oslavu Světového dne toalet v polovině listopadu, má za cíl znovu upozornit na důležitost čistých sociální zařízení ve školách a školkách.
O projektu Domestos pro školy
Projekt Domestos pro školy vznikl v roce 2014 na základě lokálního průzkumu. Až dvě pětiny rodičů tehdy poukázaly na neuspokojivý stav školních toalet. Hlavním cílem projektu se stalo zlepšení prostředí školních sociálních zařízení a odměněné školy peníze využily převážně na jejich rekonstrukci. Hlavním prvkem projektu je v současnosti soutěž Lovci bakterií, v níž děti ze zapojených škol postupně plní aktivity, při kterých se učí správným hygienickým návykům.
Vývoj aktivit se však napříč ročníky rozšiřoval, s ohledem na vývoj pandemie covidu-19 v Česku se například více soustředil na čistotu a hygienu na celé škole, nejen na toaletách. Proto vyučující tým Domestosu vypracoval podrobnou příručku. Aktuálně projekt dále vzdělává děti a mladistvé o hygieně a hygienických návycích hravou formou.
Domestos patří mezi první značku z portfolia společnosti Unilever, která v Česku a na Slovensku představila své poslání, tedy jasný pozitivní celospolečenský nebo environmentální přesah. U značky Domestos jde o zlepšování zdraví a hygienických návyků v českých školáků. Přispívá také k naplnění Cíle udržitelného rozvoje OSN číslo 6 – Pitná voda a kanalizace.
Společnost Unilever a udržitelnost
Společnost Unilever lokálně buduje poslání svých značek, a koná tak v návaznosti na naplňování Cílů udržitelného rozvoje OSN. Prostřednictvím značek, například Domestos, Cif, Dove, Rexona, Míša či Hellmann’s, adresuje firma konkrétní lokální environmentální nebo sociální výzvy.
Plán udržitelného rozvoje firma představila už před třinácti lety. Jeho cílem je za růstu byznysu snižovat environmentální stopu, a přitom zvyšovat pozitivní dopad na společnost. V roce 2020 společnost zakotvila závazek k udržitelnosti ve své vizi, obchodním modelu a strategii, vše dohromady nazvala Unilever Compass. Cílem Compassu je v současnosti formovat změnu chování spotřebitelů, začlenit udržitelnost do každé části podnikání a inspirovat ostatní.