Přeskočit na Obsah

Dobré životní podmínky kuřat a slepic

Publikováno:

Průměrná doba čtení: 2 minuty

Brown chicken

Od vajec v naší majonéze a v mléčných výrobcích, v našich zmrzlinách až po malá množství masových produktů v některých našich bujónech a polévkách, řada našich produktů obsahuje suroviny, které pocházejí z hospodářských zvířat.

Dobré životní podmínky hospodářských zvířat jsou pro Unilever po mnoho let klíčovým ukazatelem udržitelného zemědělství. Jsou také součástí našeho kodexu udržitelného zemědělství Sustainable Agriculture Code (SAC) (PDF 7.88MB), který jsme představili v roce 2010.

Na základě objemů, které nakupujeme, jsme se zaměřili především na získávání vajec od slepic z bezklecových chovů a na náš dodavatelský řetězec mléčných výrobků. V obou oblastech jsme ve spolupráci s našimi dodavateli dosáhli významného pokroku.

Získávání vajec z bezklecových chovů

Již dlouho sdílíme obavy spotřebitelů ohledně původu vajec. Byli jsme jednou z prvních globálních společností, která začala spolupracovat s dodavateli vajec a začala pro naše produkty používat vejce z bezklecových chovů. Bezklecové chovy zajišťují lepší kvalitu života nosnic, které jsou místo toho chovány v otevřených/otevřených vnitřních prostorech namísto v malých klecích (bateriových klecích).

V Evropě všechny naše značky včetně Hellmann’s používají 100% vejce z neklecových chovů od roku 2009. Následně jsme pracovali na tomto přechodu v Severní Americe a na konci roku 2020 jsme dosáhli 100% bezklecového chovu i zde.

Náš závazek k chovu vajec bez klecí rozšíříme do roku 2025 i na zbytek světa. Daří se nám náš závazek naplňovat, před sebou máme ještě další kroky. Ne všechny regiony, kde vejce odebíráme, mají zavedeny bezklecové dodavatelské řetězce. Na těchto trzích rozvíjíme partnerství s nevládními organizacemi a/nebo maloobchodníky, abychom podpořili rozvoj bezklecových farem a dodavatelských řetězců. Do konce roku 2021 bylo 72 % naší celosvětové nabídky vajec bez klecí. O pokroku budeme i nadále každoročně informovat na našich webových stránkách.

Sdílíme obavy ohledně praxe, která zabijí čerstvě vylíhlé kohoutky podle metod, které jsou zahrnuty ve směrnicích EU. I když se jedná o standardní postup při produkci vajec – a přestože používáme pouze malé procento vajec vyprodukovaných na trhu – pozorně sledujeme vývoj alternativních možností k současným postupům, jako jsou technologie pro určování pohlaví. Zavázali jsme se podporovat uvádění efektivních technologií na trh, jakmile budou dostupné našim dodavatelům.

Knorr jar
80 % objemu kuřat, které používáme, používáme pro značku Knorr. Značka jako taková společně vyvinula své vlastní standardy pro dobré životní podmínky zvířat ve spolupráci s nevládní organizací Compassion in World Farming.

Naše ocenění

Byli jsme oceněni jako společnost Tier 2 v Business Benchmark on Farm Animal Welfare 2021 , který byl zveřejněn v dubnu 2022. Znamená, že jsme učinili welfare hospodářských zvířat nedílnou součástí naší obchodní strategie. Uvědomujeme si, že je třeba dosáhnout dalšího zlepšení prostřednictvím spolupráce s našimi dodavateli. Zprávu podporuje Compassion in World Farming and World Animal Protection (dříve známá jako Světová společnost pro ochranu zvířat).

Zpět nahoru