Přeskočit na Obsah

Měníme náš přístup v marketingu vůči dětem

Publikováno:

20/02/2020 Naše nové marketingové zásady byly navrženy proto, abychom mohli napomáhat rodičům při výběru těch správných produktů pro jejich ratolesti. Nyní se týkají především portfolia značky Algida, která již ukazuje směr, jímž se v budoucnosti budou vydávat i další naše značky.

A young girl eating a Twister ice lolly

Světová zdravotnická organizace (WHO) identifikovala dětskou obezitu jako jeden z nejzávažnějších zdravotních problémů ve společnosti v 21. století. I proto se naše společnost rozhodla přehodnotit celkový přístup k marketingu cíleného na děti.

Ten by měl napomoct rodičům, ale i samotným dětem ve vědomém rozhodování při koupi nápojů a potravin, v našem případě především zmrzliny.

„V rámci nových zásad budeme přísně kontrolovat umístění a obsah našich reklam, které cílí na děti do 12 let. Lhůta pro splnění těchto nových zásad je pro nás konec tohoto roku. Zásady budeme aplikovat také na český a slovenský trh,“ doplňuje náležitosti nových marketingových principů Ján Hlaváč, ředitel zmrzlinové kategorie společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.

Co se tedy změní?

Do konce roku 2020 naprosto přestaneme inzerovat potraviny dětem mladším 12 let v tradičních médiích a mladším 13 let na sociálních platformách.

Zavádíme nová pravidla pro kontrolu umisťování reklamy a zároveň v reklamách nespolupracujeme s žádnými influencery nebo celebritami, kteří jsou oblíbení primárně u dětí pod 12 let.

Navíc omezíme zapojení známých kreslených postaviček v inzerci našich produktů. Některé postavičky budete moct stále vídat, ovšem pouze v místě prodeje, a budou spojovány pouze s takovými produkty, které mají speciální nutriční náležitosti.

Představujeme vám náš závazek „zodpovědně vyrobeno pro děti“ (Responsibly made for kids)

Naše zmrzlinové portfolio bude první vlaštovkou v implementaci tohoto přístupu. Algida, do jejíhož portfolia spadají takové zmrzliny jako například Twister, Minions, či novinka Meloun, se stala první globální zmrzlinovou značkou s příslibem „zodpovědně vyrobeno pro děti“.

Tento závazek je založen na třech pilířích: Odpovědně komunikovat, odpovědně prodávat a odpovědně vyrábět. Právě tyto pilíře pomohou rodičům a dětem v orientaci při nákupu našich zmrzlin:

  1. Zodpovědná komunikace: Jsme si vědomi zodpovědnosti, kterou neseme při inzerování našich produktů. Proto naše komunikace nebude cílit přímo na děti, ale na jejich rodiče a další zodpovědné osoby. Ti by totiž dle našeho názoru měli rozhodovat především, pokud jde o mlsání jejich ratolestí. Navíc, jak již bylo zmíněno, nebudeme přímo inzerovat Algida zmrzlinu dětem pod 12 let a na sociálních médiích dětem pod 13 let.
  2. Zodpovědný prodej: Jsme si vědomi toho, že na místě prodeje děti do 12 let našim produktům zkrátka vystaveny budou. Chceme zodpovědně přistupovat ke spotřebitelům, kteří jsou takovým situacím vystavovány, a proto bude naše dětské portfolio označené novou účelovou značkou „zodpovědně vyrobeno pro děti“. Tuto značku budete moct najít na obalech zmrzlin či na cenových nabídkách u zmrzlinových boxů. V momentě rozhodování o koupi na místě prodeje tak budou rodiče okamžitě schopni rozpoznat produkty, které splňují přísné nutriční hodnoty vhodné pro děti.
  3. Zodpovědná výroba: Unilever zastává také zodpovědný přístup k výrobě Algida produktů z pečlivě vybíraných, kvalitních surovin. I díky tomu můžeme dosáhnout našeho cíle mít do konce roku 2020 celé dětské portfolio složeno ze zmrzliny, která nebude mít více než 110 kalorií a maximálně 12 g cukru na porci. Splňovat nejvyšší nutriční standardy je pro nás veliká priorita, proto budeme i nadále pracovat na tom, aby se tyto hodnoty stále zlepšovaly.

„V Algidě věříme, že každý si čas od času zaslouží nějakou dobrotu a my bychom chtěli prostřednictvím našich produktů přinášet radost úplně všem. Díky našim závazkům se tak odpovědně zaměříme i na dobroty pro děti. Je to příslib lepší zmrzliny pro zdravější a šťastnější děti,“ vyjádřil se Matt Close, globální výkonný viceprezident kategorie Ice Cream.

Všechny tyto závazky budou splněny do konce tohoto roku.

Responsible marketing for kids logo
Zpět nahoru