Our new approach (PDF 1.06 MB)
Take a closer look at our new principles for responsible food & beverage marketing to children
Unilever Czech RepublicZměnit lokaci
Světová zdravotnická organizace (WHO) identifikovala dětskou obezitu jako jeden z nejzávažnějších zdravotních problémů ve společnosti v 21. století. I proto se naše společnost rozhodla přehodnotit celkový přístup k marketingu cíleného na děti.
Ten by měl napomoct rodičům, ale i samotným dětem ve vědomém rozhodování při koupi nápojů a potravin, v našem případě především zmrzliny.
„V rámci nových zásad budeme přísně kontrolovat umístění a obsah našich reklam, které cílí na děti do 12 let. Lhůta pro splnění těchto nových zásad je pro nás konec tohoto roku. Zásady budeme aplikovat také na český a slovenský trh,“ doplňuje náležitosti nových marketingových principů Ján Hlaváč, ředitel zmrzlinové kategorie společnosti Unilever pro Českou a Slovenskou republiku.
Do konce roku 2020 naprosto přestaneme inzerovat potraviny dětem mladším 12 let v tradičních médiích a mladším 13 let na sociálních platformách.
Zavádíme nová pravidla pro kontrolu umisťování reklamy a zároveň v reklamách nespolupracujeme s žádnými influencery nebo celebritami, kteří jsou oblíbení primárně u dětí pod 12 let.
Navíc omezíme zapojení známých kreslených postaviček v inzerci našich produktů. Některé postavičky budete moct stále vídat, ovšem pouze v místě prodeje, a budou spojovány pouze s takovými produkty, které mají speciální nutriční náležitosti.
Naše zmrzlinové portfolio bude první vlaštovkou v implementaci tohoto přístupu. Algida, do jejíhož portfolia spadají takové zmrzliny jako například Twister, Minions, či novinka Meloun, se stala první globální zmrzlinovou značkou s příslibem „zodpovědně vyrobeno pro děti“.
Tento závazek je založen na třech pilířích: Odpovědně komunikovat, odpovědně prodávat a odpovědně vyrábět. Právě tyto pilíře pomohou rodičům a dětem v orientaci při nákupu našich zmrzlin:
„V Algidě věříme, že každý si čas od času zaslouží nějakou dobrotu a my bychom chtěli prostřednictvím našich produktů přinášet radost úplně všem. Díky našim závazkům se tak odpovědně zaměříme i na dobroty pro děti. Je to příslib lepší zmrzliny pro zdravější a šťastnější děti,“ vyjádřil se Matt Close, globální výkonný viceprezident kategorie Ice Cream.
Všechny tyto závazky budou splněny do konce tohoto roku.
Take a closer look at our new principles for responsible food & beverage marketing to children