„Projekt Domestos pro školy nám dává veliký smysl. Vzniknul na základě reálné potřeby a my jsme moc rádi, že tento problém pomáháme v naší republice řešit. Věříme, že projekt dává celé značce veliký odkaz, na který se jen tak nezapomene, a který spotřebitelé oceňují," říká Monika Vybíralová, Brand manažerka značky Domestos.
Kdo si odnesl hlavní cenu?
Všechny zapojené školy hodnotí projekt velmi pozitivně. O samotném úspěchu celé iniciativy svědčí i spokojenost a zápal všech zúčastněných. Hlavním vítězem letošního ročníku, který si odnesl odměnu 200 000 Kč, se stala Základní a Mateřská škola Popelín z jižních Čech. Cenu si přijela převzít ředitelka školy Mgr. Lenka Macků: „Já bych jen chtěla říct, že jsme za tuto možnost moc vděční. My jsme opravdu malá škola s celkovým ročním rozpočtem 500 000 korun a sociály máme staré přes 50 let. Tato částka pro nás tedy moc znamená a rozhodně ji využijeme k daným účelům. Věřím, že děti zrekonstruované prostředí moc ocení,“ řekla k výhře paní ředitelka.
Hlavní výhra se losuje ze všech zúčastněných základních i mateřských škol. Při vyhodnocení dalších osmi ocenění se školy rozdělily na ZŠ a MŠ, aby měly šanci na výhru i menší zařízení. Školy na druhém místě získaly 100 000 korun a ty na třetím místě pak částku 50 000 korun.
Kromě těchto devíti výherců, kteří si odnesli šeky s finanční odměnou, získalo dalších 100 vybraných škol ocenění v podobě produktů společnosti Unilever, který nezahrnuje pouze Domestos, ale také například Savo, Cif a další značky.
O projektu Domestos pro školy
Projekt Domestos pro školy vznikl před 6 lety v roce 2014 na základě lokálního průzkumu. Až 40 % rodičů poukázalo na skutečnost, že jejich děti musí do školy nosit vlastní toaletní papír a ručníky. Vedle toho podle jejich názoru v polovině škol nevypadá sociální zařízení tak, jak by si jej školáci i rodiče představovali.
Společnost Unilever přišla s řešením, jak situaci zlepšit, a to prostřednictvím projektu Domestos pro školy. Hlavním prvkem projektu je soutěž Lovci bakterií, v níž děti ze zapojených škol postupně plní čtyři aktivity, při nichž se učí správným hygienickým návykům. Zúčastnit se může jakákoliv škola či školka, stačí se jen přihlásit na webových stránkách projektu. Následně jsou ze všech zúčastněných vybráni a odměněni ti, kteří plnili aktivity nejvíce svědomitě. Za 6 let působnosti projekt pomohl zrekonstruovat toalety dohromady na 119 školách a školkách. Na rekonstrukce značka rozdala přes 8 milionů korun, letos to bylo dalších 800 000 korun v České republice a 23 900 euro na Slovensku.
Značka Domestos patří mezi první značky z portfolia společnosti Unilever, která v Česku a na Slovensku představila své poslání, tedy vymezený jasný pozitivní celospolečenský nebo environmentální přesah. U značky Domestos jde o zlepšování zdraví a hygienických návyků českých školáků. Přispívá tak také k naplnění Cíle udržitelného rozvoje OSN číslo 6 – Pitná voda a kanalizace.