Růst byznysu
Na růstu se v průběhu roku podílely především klíčové značky, jako jsou Dove či Axe, kategorie Personal Care (osobní péče) rozšířila svou řadu prestižních značek pomocí akvizic – přiřadily se k nám značky, jako jsou Dermalogica, Murad, Kate Somerville nebo REN.
Co se týče kategorie Food (potravin), dařilo se nám v kategorii dehydratovaných výrobků a dresinků a dařilo se také divizi Food Solutions, která zásobuje profesionální zákazníky z oboru hotelnictví, restauračních služeb a cateringu. Kategorie Home Care (péče o domácnost) si vylepšila profitabilitu a rozšířila svůj byznys. Pokud jde o kategorii Refreshment (občerstvení), zaznamenali jsme výrazný růst zmrzliny a posílili jsme naše maloobchodní operace v oblasti zmrzliny i čajů vytvořením organizace, jejímž úkolem bylo vylepšit našich 1 100 prodejen, od prodejen značky čajů T2 až po prodejny kopečkové zmrzliny Ben & Jerry’s.
“V roce 2015 jsme s potěšením potvrdili náš neochvějný závazek k vyrovnanému růstu.”
Paul Polman, CEO
Související odkazy
Průlomové inovace
Speciální antiperspiranty ve spreji DRY SPRAY značek Dove, Rexona a Axe byly vítanou odpovědí na poptávku spotřebitelů v severní Americe – poptávku po čistších a sušších deodorantech. Značka Knorr zareagovala na rostoucí poptávku po autentičtějších a čerstvých přírodních potravinách z udržitelných zdrojů. To, jak spotřebitelé přijali produkt Comfort Intense – vysoce koncentrovanou aviváž – předčilo očekávání. K inovacím v oblasti zmrzliny patřilo Magnum Pink & Black a řada Ben & Jerry’s Cookie Core, v rámci kategorie čajů jsme uvedli čajové kapsle v Evropě a ve Francii i náš automat na čajové kapsle T.O od Liptonu.
Milníky v udržitelnosti
V průběhu roku 2015 jsme podnikli několik významných kroků v rámci plnění našeho Plánu udržitelného rozvoje. Například jsme po osmiletém investičním programu dosáhli cíle, že veškerý čaj Lipton v sáčcích pochází z plantáží nesoucích certifikát Rainforest Alliance. V březnu jsme oznámili, že původ veškerého palmového oleje nakupovaného pro evropský a australský trh do kategorie potravin, je možné dohledat až k certifikovaným udržitelným plantážím. Také jsme se stali první společností vydávající podrobnou, samostatnou zprávu o lidských právech.
Hledejme příležitost v rychlosti změn
Na otázku, v čem vidí v budoucnu největší příležitost, výkonný ředitel Paul Polman ve zprávě odpověděl: „Ukázat, že jsme schopni i nadále rozvíjet portfolio značek s tou správnou kombinací globální a lokální účasti a za podpory organizační struktury, která je dostatečně odolná, aby ustála otřesy, a zároveň dostatečně agilní, aby dokázala reagovat na rychle se vyvíjející trendy.“