1. Domů
  2. O nás

O nás

Jsme jedním z největších dodavatelů výrobků pro osobní péči a péči o domácnost, potravin a nápojů. Naše produkty, které denně používá 2,5 miliardy spotřebitelů, prodáváme ve více než 190 zemích světa.

Děláme z udržitelnosti samozřejmost

Po našich výrobcích sáhne každý den takové množství lidí, protože chtějí vypadat dobře, cítit se dobře a užívat si život na maximum. Zhruba třetina celosvětové populace si vybírá z globálně oblíbených značek, jakými jsou Hellmann’s, Knorr, Magnum. Algida, Lipton, Knorr, Rexona nebo Dove, a z kultovních lokálních značek, jako Míša či Savo v České republice a na Slovensku, Suave v USA nebo Bango v Indonésii. Třináct z 50 nejlepších světových značek vlastní naše společnost.

Náš geografický dosah nám zajišťuje přítomnost na celém světě, a to včetně mimořádné pozice na rozvojových trzích, které nám přinášejí 58 % našeho obratu.

Naše obchodní aktivity pokrývají komplexní globální řetězec hodnot. Spolupracujeme s mnoha tisíci dodavatelů a vydáváme asi 34 miliardy euro za zboží a služby, včetně asi 13 miliard euro za přísady a suroviny, ze kterých vyrábíme produkty v našich více než 300 závodech napříč 69 zeměmi. Tyto produkty se následně distribuují k 25 milionům maloobchodních prodejců, od supermarketů po malé obchody se smíšeným zbožím, přes další rychle se rozvíjející kanály, například e-commerce. Jsme druhým největším inzerentem na světě ve výdajích do médií.

190

zemí, v nichž podnikáme.

>160 tis.

lidí zaměstnáváme.

1 mld. euro

ročně investujeme do výzkumu a vývoje.

Globální dosah s sebou přináší zodpovědnost

Žijeme ve velmi dynamickém světě. Teploty stoupají, sucha jsou stále častější, zásob jídla je méně, rozdíly mezi bohatými a chudými se zvětšují a miliardy lidí stále nemají přístup k základním hygienickým zařízením.

Společnost se však také mění. Stále více se ukazuje posun ke smysluplnější a udržitelnější spotřebě, přičemž jednotlivci stále více přebírají osobní zodpovědnost za dopad svých rozhodnutí ohledně nákupu.

Z toho důvodu je náš cíl jednoduchý: udělat z udržitelnosti samozřejmost.

Tím máme na mysli podporu vytvoření takového světa, kde se nám všem bude žít dobře a kde budeme žít v rámci přírodních limitů naší planety.

A společně s naší širší komunitou – partnery, dodavateli a občany – dosahujeme pokroku.

Náš pokrok v současnosti pohání shodný průkopnický přístup, který dal základ společnosti Unilever v 90. letech 19. století obyčejnou kostkou mýdla, která ve viktoriánské Anglii pomohla udělat z čistoty samozřejmost.

Za současného růstu byznysu se zaměřujeme na tyto oblasti:

Zdraví a životní styl

Chceme pomoci více než miliardě lidí zlepšit jejich zdraví a životní styl.

Dopad na životní prostředí

Chceme snížit svůj dopad na životní prostředí o polovinu.

Zlepšování životních podmínek

Chcemezlepšit životní podmínky milionů lidí.

Tyto smělé ambice jsou srdcem Unilever plánu udržitelného rozvoje (USLP). Od svého představení v roce 2010, odkdy pohání náš růst, pomáhá budovat důvěru, snižuje náklady a minimalizuje rizika, USLP dokazuje, že zodpovědné podnikání je jediná dobrá cesta.

70%

nárůst obratu jsme v roce 2017 získali díky našim udržitelným značkám.

Ve 44

zemích jsme „nejžádanějším zaměstnavatelem“.

> 490 mil. euro

bylo od roku 2008 ušetřeno v rámci nákladů na energie díky ekologické účinnosti.

56 %

zemědělských surovin se získává udržitelným způsobem

Moderní život je postavený na důvěře. Žádná společnost bez ní nemůže prosperovat – a čistě z hlediska byznysu je důvěra naším nejcennějším majetkem.

Paul Polman, CEO společnosti Unilever

Udržitelnost je pohonem pro inovace

Nedostatek vody je obrovským problémem v mnoha částech světa. Z tohoto důvodu vyvíjíme chytré produkty pro úsporu vody, spolupracujeme s dodavateli a farmáři a pomáháme jim s vodou lépe nakládat a redukujeme množství vody používané v našich závodech.

Vedle toho se zvyšuje množství odpadů. Proto podporujeme cirkulární ekonomiku tím, že přehodnocujeme naše plastové obaly a vyrábění energie při produkci odpadu.

Naše plány, abychom do roku 2030 dosáhli pozitivní uhlíkové bilance, zahrnují získávání 100 % energie napříč všemi našimi činnostmi z obnovitelných zdrojů, zavedení zmrzlinových boxů, které budou šetrnější vůči klimatu, a snižování emisí vznikajících z naší přepravy.

Značky s ambiciózními plány

Naše značky, které podporují udržitelnost, tedy mají jasný cíl z hlediska sociálních a ekologických výzev a přispívají k plnění USLP, inspirují lidi po celém světě a dosahují skutečných změn. Dove například pomáhá mladým lidem posílit své sebevědomí, naše značky pracích prostředků Dirt is Good podporují děti v tom, aby si užívali svoje hraní, a Knorr se snaží změnit potravinový systém tak, aby fungoval stylem „z farmy na stůl“.

>55 mil.

lidí získalo od roku 2005 přístup k bezpečné pitné vodě.

>10 mil.

lidí získalo v letech 2012 až 2016 lepší přístup k toaletním zařízením.

~78 mil.

lidí získalo od roku 2010 přístup k programům zubního zdraví a ústní hygieny.

S partnery toho můžeme dokázat ještě více

Naše působení po celém světě a spolupráce s lokálními komunitami nám zajišťují takový rozsah působení a vliv, že jsme schopni dosáhnout ještě většího dopadu. Nedokážeme to však sami. Z tohoto důvodu spolupracujeme s ostatními partnery v oblastech, jako je například zastavení odlesňování, zlepšování přístupu lidí k vodě, sanitaci a hygieně a podpora drobných zemědělců farmařit udržitelně. Spolupráce je také klíčem k posílení postavení žen, protože věříme, že právě to je tím největším pohonem lidského rozvoje a hospodářského růstu.

Uznání za naše úsilí

1. místo

V roce 2017 jsme opět stanuli v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii Produkty určené pro osobní péči.

1. místo

Unilever v roce 2017 vévodil seznamu udržitelných lídrů, tzv. Global Corporate Sustainability Leaders v rámci každoročního průzkumu GlobeScan/SustainAbility.

Hodnocení „A“

V roce 2018 jsme získali hodnocení „A“ za aktivity zaměřené na boj s klimatickými změnami, ochranu vody a lesů v reportu CDP zaměřeném na globální dodavatelský řetězec.

Takové uznání nás inspiruje k ještě vyšším cílům a ukazuje, že chceme být otevřenější, a to zejména v oblastech, které jsou pro vás nejdůležitější, jako například lidská práva, redukce soli a palmový olej.

Nahoru

SPOJTE SE S NÁMI

Neustále hledáme způsoby, jak se spojit s těmi, kteří sdílí zájem o udržitelnou budoucnost.

KONTAKTUJTE NÁS

Spojte se se společností Unilever a týmy specialistů nebo najděte kontakty z celého světa.

Kontaktujte nás